Jonatan79 Jonatan79 skrev:
När kommer eldnings-Stasi?
Grannsamverkan 2.0?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
K Kane skrev:
Grannsamverkan 2.0?
Angivarsamhället på väg tillbaka?
 
  • Gilla
OramaC och 6 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Angivarsamhället på väg tillbaka?
Medborgargar....😱
 
wildeside
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Angivarsamhället på väg tillbaka?
Inte här i byn det eldas både här och där när det vårstädas i trädgårdarna.
Sedvanlig majbrasa blir det med. Här tänds den tidigt så alla barnfamiljer kan vara med. Framåt kvällen får man ösa på mer ved så alla nattugglor kan avnjuta diverse drycker.
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 3 till
  • Laddar…
wildeside
Dubbelt såg jag
 
tomterna är för små för att kunna elda utan att störa grannen då man har grannar i alla 4 väderstreck :)
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
wildeside
D David__11 skrev:
Diskuterats här också
[länk]
Skillnad på löv o trädgårdsavfall😂
Hoppas du tål lite dåliga skämt en freda kväll😉
 
  • Älska
David__11
  • Laddar…
G gaia skrev:
tomterna är för små för att kunna elda utan att störa grannen då man har grannar i alla 4 väderstreck :)
Vem tomter är för små? Här snittar vi på 3500 kvm.
 
M
D David__11 skrev:
Diskuterats här också
[länk]
Missade det, plus att artikeln från expressen var helt färsk. De var också sena på bollen antar jag 😂
 
B
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Flera kommuner har nu gjort tolkningen att löv skall samlas in, men inte kvistar och grenar. Bland annat har jag sett att flera kommuner i Halland tolkar det på detta viset.
 
  • Wow
blackarrow
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Flera kommuner har nu gjort tolkningen att löv skall samlas in, men inte kvistar och grenar. Bland annat har jag sett att flera kommuner i Halland tolkar det på detta viset.
Det gäller väl forfarande bara att man inte får elda löven, man får väl låta dom ligga kvar och multna (eller använda dom på annat sätt)?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Claes Sörmland
D Dilato skrev:
Det gäller väl forfarande bara att man inte får elda löven, man får väl låta dom ligga kvar och multna (eller använda dom på annat sätt)?
Om du inte har samlat ihop löven (eller grenarna) så är de per definition inte avfall så då omfattas de inte av avfallförordningens regelverk.

Naturvårdsverket tolkar avfallförordningen som att även om man har samlat ihop löven, d v s efter det momentet trädgårdsavfall, så får de komposteras i trädgården.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.