J jamaica skrev:
Är detta för hög skiva? Man ser knappt karmen i nederkant. Vore nice med en tjock men vill ju inte att det blir heltokigt
Är det ditt fönster? eller ett exempel? Fönstret på bilden tycks ju vara fast, inte öppningsbart?
Oavsett så, så ser det inte helt bra ut med så tjock bänkskiva där som du säger...Täcker för mycket av fönsterkarmen kan jag tycka.
 
  • Gilla
jamaica och 1 till
  • Laddar…
Vill du att den ska se tjock ut men inte täcka så mycket av karmen kan du ta en tunnare skiva och limma en tjockare "nos" på den.
Schematisk illustration av en tunn skiva med en tjockare nos limmad på framkanten vid en dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Realvamos och 2 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Är det ditt fönster? eller ett exempel? Fönstret på bilden tycks ju vara fast, inte öppningsbart?
Oavsett så, så ser det inte helt bra ut med så tjock bänkskiva där som du säger...Täcker för mycket av fönsterkarmen kan jag tycka.
Tack
Då är jag inte fel ute
 
Centano Centano skrev:
Vill du att den ska se tjock ut men inte täcka så mycket av karmen kan du ta en tunnare skiva och limma en tjockare "nos" på den.
[bild]
Det är ett bra tips. Jag testar det imorgon
 
Här har jag gjort något liknande lagt en tunn mdf ända in mot karmen o limmat en tjockare under som bara går mot väggen på det viset fick jag en tre cm tjock fönsterhylla
 
  • En vitmålad tjock fönsterhylla framför ett fönster, med en tunnare del som når in mot fönsterkarmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold skrev:
Här har jag gjort något liknande lagt en tunn mdf ända in mot karmen o limmat en tjockare under som bara går mot väggen på det viset fick jag en tre cm tjock fönsterhylla
Blir snyggt, perfekta proportioner , man luras verkligen att tro att brädan är tjockare än den är.
 
Blev såhär
Rätt nöjd. Använde endast material & inpregnering jag hade hemma.
Tack för tipsen. Var rätt jobbigt att såga ut den sidan som är tunnare.
Körde sticksåg & fejn
 
  • Ett nylagt, ljusgrått trägolv med vitmålade väggar och fönsterram, samt en radiator framför fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt från ett fönster som visar en trädgård med pallkragar och ett rosa skjul, samt ett nylagt fönsterbräde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad fönsterbräda ovanför en vit radiator, med utsikt mot en trädgård, resultatet av en DIY-renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt från fönster med radiator, nedskräpad trädgård och rosa hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bo arnold
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.