Har nytt badrum med 60x60cm plattor så även i dusch, där man inte har gjort kuvertskärning. Endast lutat 4st plattor mot fyrkantig brunn i mitten. Jag har tidigare aldrig sett detta. Är det verkligen korrekt? Är ej bakfall eller så. Men stannar en del ytspänning runt om direkt efter dusch. Torkar upp hyffsat inom ca. 30min dock.
Hela badrummet lutar i övrigt mot brunn också. Så det är korrekt.
(Ska fixa bättre bild)
-
Medlem · 7 inlägg 4 jan 13:014 jan 13:01 #1Redigerat 4 jan 13:21
-
Medlem · 7 inlägg 4 jan 14:08
-
4 jan 15:11 #3
Det som bestämmer om det är korrekt eller inte är branschreglernas krav på tillräckligt fall. Du måste alltså mäta upp vad fallet är inuti duschen och jämföra med kraven för det är inget som går att se på några bilder.
https://www.bkr.se/regler/branschregler -
Medlem · 7 inlägg 4 jan 15:304 jan 15:30 #4
Jag förstår. Tänkte mest om det ens är möjligt att det blir rätt när det ser ut såhär, då jag aldrig sett det förr.
-
4 jan 15:35 #5
Jag har svårt att förstå hur det går till att få korrekta fall på det sättet men jag är inte säker på att det absolut inte går.
-
4 jan 15:40 #6
Vad står i erat avtal att dom ska göra?
Följa BKR (BBV) är inte krav- Laddar…
-
4 jan 16:02 #7
-
4 jan 16:06 #8
du får det du avtalet inget annat.
Du kan ju verkligen inte kräva ett intyg om du inte avtalat om det -
4 jan 16:10 #9
Vem har pratat om intyg?
Nu frågar TS om fallet är korrekt, dvs. fackmässigt och enligt branschreglerna. Kan du hjälpa TS?- Laddar…
-
4 jan 16:14 #10
om man ska kunna svara på det så måste vi veta vad som avtalats. -
4 jan 16:20 #11
Är det ens lagligt att göra det?
Enligt konsumenttjänstlagen:
Eller menar du att kunniga och seriösa yrkespersoner normalt inte följer branschreglerna? -
4 jan 16:24 #12
säger att man inte måste följa branschregler det är inget lagkrav precis som leverantörsanvisningar inte är det -
-
4 jan 16:31 #14
-