Beställde det här
Skärmbild från en onlinebutik som visar en ActTEC Slim LED-drivare och en liten inbyggnadslampa Punto Lumi med priser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kikade lite mer noggrant och såg att det stod max kabellängd 2m, det är ju inget...

För att kunna placera drivdonet på ett bra ställe så skulle jag behöva ha 3 eller kanske 4m på lägsta kabeln kan det funka?

Om inte, hur gömmer man det, just nu är väggen öppen så jag har ju lätt att fixa nåt.
Längden på drivdonet är 98mm så det får ju inte plats i en dosa heller...
Kan man regla en liten låda på väggen och sen sätta ett täcklock i osb+gipsen bara?
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Om jag inte minns fel så har längden på ledningarna med störningar att göra.
Det kan bli sprak i radion eller att någon annan elektronik störs.
 
Vilken kabel? De kanske har skrivit fel. 2 m brukade gälla för drivdon till halogen. Anledningen är (radio)störningar pga hög PWM-frekvens och hög ström i sladdarna. LED har inte hög ström. Däremot kan det fortfarande förekomma begränsningar av kabellängden tll push-ingång och dylikt men det brukar handlar om typ 15 meter.
 
L Leif i Skåne skrev:
Det finns ” pungdosor” att använda till drivdon bara att googla på ordet.;)
[länk]
Smart tack!
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Kanske bör koppla ihop allt löst och prova med 4-5m kabel och se om det funkar.
Står även max 3 spotar på samma drivdon utan att det är specat nåt.
 
Enligt tekniska specifikationerna så har spotarna 3,1-3,9V spänningsfall vid 350mA. Drivern har 350 mA konstantström med utspänningsområde av 2-18V. Det gör ju att 4 stycken spotar borde kunna seriekopplas vilket ger max 15,6V. Då har man 2,4V marginal att förlora i ledningsresistensen.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Kommer inte ha mer än 3 på ett drivdon så för min del är det lugnt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.