Håller på med ett pentry i vår gäststuga och där ska vi ha ett par överskåp i Metodserien från Ikea. Tyvärr så går inte skåpen att få tag i just nu på grund av Covid så jag tänkte bygga takanslutningen innan så jag kan få upp taklisten. Men jag behöver ett exakt djupmått på skåpsstommarna så det blir rätt, litar inte på måtten på IKEA.s sida. Kommer inte att hänga på skena utan skruva direkt i väggen. Är det någon som kan mäta på sina skåp hade det varit jättesnällt.
 
Lite pilligt att mäta, då de sitter uppe med dörrar, täcksidor och skenor. Jag får djupet till 366-367 mm på själva stommens gavlar som är något djupare än topp och botten.
 
Kan bekräfta ovanstående mått. :)
 
Tack så mycket. Då har jag lite och gå på när jag kör igång.
 
Är du säker på att stommarna inte går att få tag på?
 
Fanns ett fåtal 60x80 på ett fåtal varuhus, tyvärr inget i närheten av mig. Jag får ha det under bevakning och hugga när det finns.
 
Det var ju otur. Anledningen att jag frågar är att jag själv levde i tron under våren att ett överskåp jag behövde var slut. Visade sig att det var kombinationen inklusive en viss front som var slut, inte själva stommen.
 
De har ont om dem, pga av någon fabrik som varit coronastängd, och prioriterat centrallagret före varuhusen. Vi köpte ett helt kök strax innan jul och istället för att åka runt i halva landet och samla rester beställde vi hem och allt fanns i Småland för normal hemleverans.
 
Åk å kika på fyndavd där kanske du hittar ett överskåp om än i annan bredd som du kan ha som mall..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.