Vi har/håller på att bygga en altan i cumaro-trall.
Planen är att även bygga ett kryssräcke runt, men vad skall vi använda för virke till det? Vad jag vet så finns det inga stolpar i cumaro, finns det något likvärdigt material som man kan använda? Vi har inga ambitioner att olja cumaron utan vi vill att den skall få den där snygga silvergrå nyansen.

Någon som har tips? eller har jag fel, finns det stolpar i cumaro?
 
Hej!
Vi har precis lagt färdigt vårt Cumarogolv. Vi började förra året och oljade då inte in golvet, för vi hade också tänkt låta det bli grått. Dock blev det inte så fint som vi hade tänkt, det blev ganska mycket småsprickor och det blev inte bara gråaktigt utan mer mörkt. Därför valde vi i år att olja in allt, och kommer fortsätta med det. Det är ju inte säkert att ditt golv beter sig som vårt, vi har även cumaro utanför ytterdörrarna, och därför utsätts det mer för smuts än vad ett altangolv kanske gör. Vi kommer ha räcke i rostfritt. Skulle jag haft träräcken så hade jag tagit vanligt obehandlat virke och täckmålat alt. laserat. Vi ska sätta ribbor under altongolvet ner mot marken och de har vi målat svarta. Det blir väldigt fint till tycker jag, men då har vi vitt hus, och svarta ytterdörrar. Svart passar ju inte till alla hus, men man kan ju ha vitt annars ex.. Summa kardemumma; Jag hade gjort ett målat räcke som helt bryter av!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.