Hej, jag behöver hjälp, jag renoverar gästtoaletten och ska byta toalett. Men jag förstår inte hur jag ska kunna ta bort toan - ballofixen går att stänga, men det är den enda ballofix jag har (jag kan inte stänga av vattnet längre ner). Skruva av själva ventilen som ballofixen sitter på? Det går inte för vredet slår i porslinet? Super tacksam för tips // Olivia
 
  • Tvättställsfäste, badrum, vattenanslutning, metall, plastdetaljer, ventildetalj, bult, badrumskakel, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Naturligtvis kan du stänga av vattnet tidigare i systemet.
 
Kapa röret ovanför den stängda Ballofixen.
 
D Daniel 109 skrev:
Naturligtvis kan du stänga av vattnet tidigare i systemet.
Okej, huvudkranen menar du?
 
Tillexempel den. Har du bara fått bort ventilen från toaletten kan du ju sätta den på slangen igen.
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
S SofiUdd skrev:
Okej, huvudkranen menar du?
Om du faktiskt kan stänga en huvudkran så är ju det bättre än att kapa röret. Att du inte kunde stänga vattnet tolkade jag som att du bor i bostadsrätt eller liknande och inte har en egen kran till din lägenhet. Och att i så fall hela fastighetens vatten måste stängas med allt vad det innebär.
 
Vredet ska gå att plocka bort. Lossa skruven i vredets infästning och dra det rakt ut.
 
  • Gilla
Larsa och 2 till
  • Laddar…
Kom bara ihåg att kranen är i stänkt läge när du tar bort vredet! Blir en kul överraskning annars,men tycket nog att du bör byta ut ballofixen...
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
Fel typ av anslutning mot cisternen, använder man "rätt" avstängningsventil så är det en löpande mutter mot cisternen.
Vinkelventil i metall, kromfinish, enkel, vit plastvred, röranslutning, vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Tack alla, nu gör jag ett försök till, wish me luck 😉🤩
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.