Daniella75 Daniella75 skrev:
Någon som gjort?

Pris o tillvägagångssätt?
Du menar att föreningen bygger balkong till samtliga lägenheter?
 
D DE73 skrev:
Du menar att föreningen bygger balkong till samtliga lägenheter?
Nej själv men med godkännt från förening o bygglov
 
Daniella75 Daniella75 skrev:
Nej själv men med godkännt från förening o bygglov
Det låter mycket komplicerat. Går verkligen föreningen med på det? Har aldrig hört talas om att det gjorts tidigare.
 
S
Är allt klart internt så är det väl bara att plocka in lite olika offerter från balkongföretag för att få en bild av prisläget.

Sannolikt så får du betydligt sämre pris om du är ensam kontra att hela föreningen bygger samtidigt.

Säkerställ att allt är ok innan du drar igång. Exempelvis kan lgh under dig explicit behöva ge sitt OK pga att de får mörkare (tänker på balkong nu).
 
Kan styrelsen ge godkännande? Måste inte det behandlas på en årsstämma?
 
S
D DE73 skrev:
Kan styrelsen ge godkännande? Måste inte det behandlas på en årsstämma?
Godkänt från förening kan ju varit på en stämma. Står ej att det är styrelsen explicit som givit OK.
 
S Sthlm_ skrev:
Godkänt från förening kan ju varit på en stämma. Står ej att det är styrelsen explicit som givit OK.
Jag tolkar TS inlägg som att det kanske inte finns ett godkännande ännu. Men det kan säkert TS svara på.
 
  • Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
D DE73 skrev:
Det låter mycket komplicerat. Går verkligen föreningen med på det? Har aldrig hört talas om att det gjorts tidigare.
Det kanske är ovanligt vad vet jag. Enligt ordföranden så får jag bygga om jag får bygglov. Ingen drabbas negativt av min baljinh då ingen blur skymd av den isåfall.
 
S Sthlm_ skrev:
Godkänt från förening kan ju varit på en stämma. Står ej att det är styrelsen explicit som givit OK.
Ordförande sa det är ok
 
Daniella75 Daniella75 skrev:
Det kanske är ovanligt vad vet jag. Enligt ordföranden så får jag bygga om jag får bygglov. Ingen drabbas negativt av min baljinh då ingen blur skymd av den isåfall.
Vet inte hur de gjort om det varit stämma
 
D DE73 skrev:
Kan styrelsen ge godkännande? Måste inte det behandlas på en årsstämma?
Vet inte? Vet inte om de haft årsstämma
 
S Sthlm_ skrev:
Är allt klart internt så är det väl bara att plocka in lite olika offerter från balkongföretag för att få en bild av prisläget.

Sannolikt så får du betydligt sämre pris om du är ensam kontra att hela föreningen bygger samtidigt.

Säkerställ att allt är ok innan du drar igång. Exempelvis kan lgh under dig explicit behöva ge sitt OK pga att de får mörkare (tänker på balkong nu).
Jag är den ende utan balkong i huset o ingen lägenhet skulle få skugga av min balkong
 
D DE73 skrev:
Det låter mycket komplicerat. Går verkligen föreningen med på det? Har aldrig hört talas om att det gjorts tidigare.
Varför skulle inte förening gå med på det menar du? Vad skulle anledning vara att inte godkämna ?
 
D DE73 skrev:
Jag tolkar TS inlägg som att det kanske inte finns ett godkännande ännu. Men det kan säkert TS svara på.
ordförande sa att om jag får bygglov sätrer dw sig inte emot. Läget dör min lgh ligger drabbar ingen negativt om jag får en balkong. Men oklart om de haft årsstämma
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.