Vi ska dränera en sida av vårt radhus (9 meter). Kan någon rekommendera en bra dräneringsfirma i Stockholm (vi bor på södra sidan)? Vet någon vad detta kan kosta (jag förstår att olika parametrar påverkar, men mellan tummen och pekfingret)? Google säger 3000-6000 kr/kvadratmeter, någon som har erfarenhet om detta stämmer? Stort tack på förhand!
 
Redigerat:
6000 för att gräva upp, få dit dränrör - ev pordrän - återfyllning - återställning av tomt är utopi. Ta in pris från flera företag på södra sidan.
 
  • Gilla
issoni
  • Laddar…
R
I issoni skrev:
Vi ska dränera en sida av vårt radhus (9 meter). Kan någon rekommendera en bra dräneringsfirma i Stockholm (vi bor på södra sidan)? Vet någon vad detta kan kosta (jag förstår att olika parametrar påverkar, men mellan tummen och pekfingret)? Google säger 3000-6000 kr, någon som har erfarenhet om detta stämmer? Stort tack på förhand!
Genomsnittet brukar ligga kring 4500-6000kr/m ned till Max 2m i djup vid dränering runt ett hus..samt friskrivning mot stora Sten och berg…
Du får någ räkna lite högre i ditt fall då du har bara 9m. Om någon lämnar ett anbud kring 3-4000kr/m så bör du vara försiktig då det kommer med all säkerhet tillkomma både det ena och det andra pga. det låga priset…
Sedan är det alltid lite svårt att säga något då man inte har sett förutsättningarna, det kan skilja mycket från hus till hus..
Tyvärr så bor jag inte på den sidan av Svea rike😉
 
  • Gilla
issoni
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
6000 för att gräva upp, få dit dränrör - ev pordrän - återfyllning - återställning av tomt är utopi. Ta in pris från flera företag på södra sidan.
Haha, jag glömde skriva "3000-6000 kr/kvadratmeter". Har ändrat nu. Och ja, jag kommer att ta in offerter. Men ville gärna höra från personer som dränerat vad kostnaden landat på.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
I issoni skrev:
Haha, jag glömde skriva "3000-6000 kr/kvadratmeter". Har ändrat nu. Och ja, jag kommer att ta in offerter. Men ville gärna höra från personer som dränerat vad kostnaden landat på.
Håll koll på vad dom reserverar sig emot för det kan skilja en del..
 
  • Gilla
issoni
  • Laddar…
Jag hade Grundkedjan hos mig och är nöjd!

Priset är omöjligt att sia om då du endast skriver 9m. Hade du med bild eller text beskrivit hur tomten ser ut, hur djupt dräneringen ska ligga, hur gammalt huset är, skick på källare, Vad marken består av etc. Så kunde vi kanske uppskattat kostnaden grovt.
 
  • Gilla
issoni och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Genomsnittet brukar ligga kring 4500-6000kr/m vid dränering runt ett hus..
Du får någ räkna lite högre i ditt fall då du har bara 9m. Om någon lämnar ett anbud kring 3-4000kr/m så bör du vara försiktig då det kommer med all säkerhet tillkomma både det ena och det andra pga. det låga priset…
Sedan är det alltid lite svårt att säga något då man inte har sett förutsättningarna, det kan skilja mycket från hus till hus..
Tyvärr så bor jag inte på den sidan av Svea rike😉
R Rejäl skrev:
Genomsnittet brukar ligga kring 4500-6000kr/m ned till Max 2m i djup vid dränering runt ett hus..samt friskrivning mot stora Sten och berg…
Du får någ räkna lite högre i ditt fall då du har bara 9m. Om någon lämnar ett anbud kring 3-4000kr/m så bör du vara försiktig då det kommer med all säkerhet tillkomma både det ena och det andra pga. det låga priset…
Sedan är det alltid lite svårt att säga något då man inte har sett förutsättningarna, det kan skilja mycket från hus till hus..
Tyvärr så bor jag inte på den sidan av Svea
R Rejäl skrev:
Genomsnittet brukar ligga kring 4500-6000kr/m ned till Max 2m i djup vid dränering runt ett hus..samt friskrivning mot stora Sten och berg…
Du får någ räkna lite högre i ditt fall då du har bara 9m. Om någon lämnar ett anbud kring 3-4000kr/m så bör du vara försiktig då det kommer med all säkerhet tillkomma både det ena och det andra pga. det låga priset…
Sedan är det alltid lite svårt att säga något då man inte har sett förutsättningarna, det kan skilja mycket från hus till hus..
Tyvärr så bor jag inte på den sidan av Svea rike😉
Viktor.J Viktor.J skrev:
Jag hade Grundkedjan hos mig och är nöjd!

Priset är omöjligt att sia om då du endast skriver 9m. Hade du med bild eller text beskrivit hur tomten ser ut, hur djupt dräneringen ska ligga, hur gammalt huset är, skick på källare, Vad marken består av etc. Så kunde vi kanske uppskattat kostnaden grovt.
Jag förstår det. Men stort tack för ett konkret tips på firma! Ska kontakta dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.