Hej på Er!

Efter att ha bott i huset i 2 år nu, så är det dags att städa ut i förrådet (slänga de lådor som ännu inte har öppnats:rolleyes:).

Det blir riktigt fint därinne nu, men jag har en utmaning kvar: Förvaringen av presentpapper...

Har ni några bra ideer? Tänkte att man gärna vill ha de liggande på en hylla, alternativt stående i någon form av hink eller liknande. Som det är idag, så är det nerstoppade i en papperskassa tillsammans med band, tape och dylikt som hör hemma i present-inslagsnings-processen. Dock så är jo rullarna med pappret så långa att de stickar upp mycket och " vikar av" åt alla håll.

Så hjälp!

/Jan
 
Hej! Jag förvarar mitt presentpapper, snören, etiketter mm i kökssoffan, fast då är ju naturligtvis förutsättningen att du har en kökssoffa :). Annars så kanske du har någon slags kista eller så med lock så du kan gömma sakerna?!
 
Hmm... Mitt soffbord är en gammal kista.
Jag skall kolla om den är bred nog för att ta hand om alla presentpapper :)

Annars tar jag gärna emot andra goda förslag...

/Jan
 
Ställ rullarna i ett paraplyställ. T.ex. ett gammalt paraplyställ i rotting med inviduella ringar för varje paraply (eller rulle).

Sätt träbotten på en bit spirorör och använd som ställ.

Skruva upp en bit grovt plaströr (eller spiro) på väggen att sticka in rullarna i.

Klä in lite olika papprör till whiskeyflaskor med presentpapper och knyt ihop rören till ett ställ med presentsnöre eller ett brett sidenband.

Annars finns det lite olika tidningsställ/-hållare man skulle kunna använda för att placera rullarna i:
http://shop.textalk.se/shop/597/art13/20513-pic-23dfe5.jpg
http://www.provencestore.com/SP-modtid.JPG
 
Jag har också funderat på en vas, men problemet är att hitta en som är tillräckligt stor i diametern, och som inte kostar en förmögenhet. Karens har jo rätta höjden, men det ser inte ut som att du får ner mera än 2-3 rullar i den.
 
Hur mycket presentpapper har du egentligen? :D
 
Vi har byggt en liten hylla som vi hängt längst upp på väggen i klädkammaren.
Med träbitar format som ett U. Smidigt och tar "ingen" onödig plats.
 
Har en stor pappersrör som man använder till gjutning. Den kan man kapa hur hög som helst och sätta tapet på, eller måla. och sen kan man sätta flera tillsammans. En annan variant är resten av avlopsrör (sånt orange, som används vid stora bygge), den kan man också snygga till.
 
Jag köpte en avlång väska förra året, som är just till förvaring av julklapps- och presentpapper. Jag har för mig att jag köpte den från Sparköp för en billig peng. Den är perfekt, där i har jag alla papper, etiketter, sax, snören osv. Den i sin tur ligger på en hylla men den har handtag så man kan hänga upp den. Vet inte om den finns kvar att köpa eller om den kommer till hösten inför julen kanske? Väskan är grön med röda handtag :)
 
Får hålla ögonen öppna efter en sådan!

/J
 
Jag gillar att ha många olika present-papper hemma att välja på. Mina står mot väggen med resårband som håller intill dem (fäst i väggen på var sin sida om pappret).

//Impossible
 
Om du har en byrå med tillräckligt stor (bred) låda så är det perfekt, vi har allt vårt presentjox i en låda i en malmbyrå från ikea, där går in allt, massor med rullar med presentpapper, snören, presentpåsar, tejp osv. osv.

Innan hade vi dem i en spann för målarfärg (oanvänd) tror det var en 20 liters spann, hög var den i alla fall..

/D
 
Vi har lyckats hitta en papplåda som är hög och smal, sedan har vi alla snören och liknande i en separat låda.
Behöver inte vara mer komplicerat än så ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.