Veckans tävling vecka 22:
Vinn smarta grilltillbehör från Smartasaker!

smarttävling.png

Grillkvällarna brukar avlösa varandra vid den här tiden på året, och vem vill inte imponera på sina vänner med god mat? Vill du att köttet ska bli perfekt i sommar är Igrill ett mycket behändigt verktyg. Stoppa den i köttet och följ temperaturutvecklingen direkt i din Iphone. Bästa glöden får du med en looftlighter.

Förstapristagaren i veckans tävling får hem både en Igrill och en Looftlighter. Andrapristagaren vinner en Looftlighter.

Totalt värde: 1 900 kronor

Två personer blir alltså vinnare denna veckan. Vill du ha chans att bli en av dem är det bara att följa instruktionerna nedan.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilka fyra produkter var nominerade till priset 2012 års Smarta Sak?


1. Eliq, fotbollsstrumpan Antisore, mysljus och styrbjörn
X. Jordi, Eliq, styrbjörn och tummy shield
2. Styrbjörn, Eliq, binibottle och fotbollsstrumpan antisore

Motivera också med cirka 3-5 meningar varför just du ska vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 juni.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smartasaker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Smartasaker för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 1. Eliq, fotbollsstrumpan Antisore, mysljus och styrbjörn.

Tänk att få grilla utan stök och bök,
med en Igrill blir det lätt i mitt kök.
Och med en Looftlighter får jag glöd på första försök!
 
Svar 1. Eliq, fotbollsstrumpan Antisore, mysljus och styrbjörn.

Efter att grillen har blivit på körd av traktor & snöslunga vid flertalet tillfällen i vintras så är det dax för inhandling av ny grill.
Då passar Igrill & Looftlighter in, i den uppdaterade grillhörnan!
 
Svar 1:
För att jag är så amatörmässig vid grillen, sen att jag inte har "weber-57an" som resten av grannskapet har kanske man får lösa på egen hand.
 
Rätt svar 1.

Jag tycker jag borde vinna den så jag slipper bråka med frugan om hennes hårtork varje gång vi ska grilla. Jag brukar använda en mindre mängd tändvätska och kör sedan med hårtorken för att få snabbare glöd. Med en looftliggter slipper jag bråket och får snabbt en perfekt glöd :)
 
Svar: 1

För att jag nyligen köpt sommarstugda där jag kommer att bygga en rejäl grillhörna, då skulle de här tillbehören passa alldeles perfekt!
 
Svar 1. Jag borde vinna för att jag är helt besatt av grillningen jag har reda förbrukat 55kg briketter den här sommaren. Älskar att grilla
 
  • image.jpg
  • image.jpg
Svar 1

För att ja vill hjälpa frugan i köket, hon sliter där och lagar mat varje dag, skulle vara trevligt att kunna stötta och hjälpa på något vis, kommer behöva alla hjälpmedel ja kan få, då mina kock kunskaper sträcker sig till att värma piroger i mikron
 
Svar: 1

En iGrill skulle verkligen hjälpa oss lekmannagrillare att få perfekt grillat kött samt bespara våra vänner från förkolnat kött. Kort sagt win-win...
 
Hej. Rätt svar på frågan är alternativ nummer 1 och här följer min motivering.

Grillen är död,
den saknar glöd
En Looftligther skulle hjälpa mig få gnistan åter och med igrilll jag matlagningen till min mästerkock överlåter...

Ha en skön sommar!
 
Svar:1

Var på Ullared för någon vecka sedan och köpte ett kit med grilltillbehör, som redan trillat isär.. Så min nya Weber behöver definitivt nya kompisar av god kvalitet!
 
Hej,
Svar nr 1.
Jag vill så gärna vinna den här, min man skulle älska den. Han gillar att laga mat, han gillar sin IPhone och snart kommer han gilla att grilla ännu mer eftersom resultatet kommer att bli perfekt !!!
 
Svar: 1

Motivering: efter att jag blivit tvungen att omlokalisera till lägenhet i 2 år så har grillningstillfällena varit sparsamma. Nu när huset precis är inflyttat i (igår) så behöver jag all hjälp jag kan få för att inte ringrostigheten ska förstöra fina köttbitar.
 
Rätt svar: 1

Jag har nu efter ett par försök varken fått till rätt glöd eller hög temperatur, så vi har fått sitta och vänta i timmar på köttet för att sen till slut få till för hög temp när jag tröttnade. Det blev inget kött alls till slut. Jag skulle verkligen behöva hjälpen som igrill och looftlighter för ingen sommar utan lyckade grillkvällar.....
 
Hej

nr 1 är rätt svar!

jag vill erövra grillen från min man, med dessa redskap måste jag kunna prestera något alla kan äta:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.