U
Trädgårdsprodukter, krukväxt, vattenkanna, träbord, vit bakgrund med gröna löv.

----Avslutad---
Våren och utesäsongen närmar sig liksom längtan att börja fixa och plantera i trädgården.

Passa på att tävla om en hel uppsättning växtnäring från Blomstra som tillför alla viktiga näringsämnen som behövs för optimal tillväxt av allt du har i din trädgård (och inomhus). Använd till allt från buskar, träd och gräsmatta till blommor och grönsaksland.
Fem vinnare får hem ett komplett sortiment vardera av vår flytande växtnäring.
Totalt värde: 5 x 462 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna växtnäringen, längst ner i den här tråden.

Fråga: Blomstra flytande växtnäring är en produkt utvecklad via forskning, var skedde denna forskning?

Vinnarna utses fredagen den 14 april.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Blomstra för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Brima
  • Laddar…
Åsa Lund
Blomstra togs fram efter forskning på Skogshögskolan, numera SLU.

Detta blandade paket från Blomstra hade passat perfekt för mig som har olika krukväxter, massor med orkidéer och ett sommartorp. Gödning behövs på alla ställen (y)
 
Forskningen skedde vid Skogshögskolan.

Växtnäring är något som ständigt behövs i ett hus där sambon har svårt att slänga växter, men inga problem med att odla upp nya.
Jag tror ganska säkert att vi skulle ha nytta av precis alla typer av växtnäring som blomstra erbjuder, trots grönytans ringa utsträckning =)
 
Det togs fram efter forskning på Skogshögskolan/ SLU.

Alla mina små projekt behöver tillskott av näring :).
 
På Skogshögskolan
Finns många projekt i våran trädgård som kommer behöva växtnäring i vår/sommar
 
P
Skogshögskolan/ SLU.

Skulle verkligen uppskatta denna vinst! Perfekt till sommarens odlingar som iår kommer vara större än innan!
 
Först på Skogshögskolan. Forskningen fortsatte sedan på SLU (Sveriges lantbruksuniversitet).
Jag vill utses till vinnare då jag nyligen flyttat och gärna skulle få lite näring till den trädgård jag ser framför mig och som jag hoppas lyckas med i sommar!
 
Forskningen gjordes på Skogshögskolan

Vi har utökat våra växter och alla behöver mer eller mindre extra näring.
Några nya träd på väg in så som avokado, nektarin och kumquat.
Men det som tar mest näring är mina änglatrumpeter på trädäcket.
 
  • Vit husfasad, träveranda, markbelysning, kvällshimmel, grönska, lugn atmosfär, skymning, ingångsparti, nummer 12.
Forskningen bedrevs på Skogshögskolan, senare SLU.

Ett tillskott av gödning hade passat perfekt såhär inför sommarens odlingar och nya gröna upptäckter.
 
Forskningen skedde på Skogshögskolan.

Mina växter skulle bli så glada o pigga!
 
Det skede först på Skogshögskolan. Forskningen fortsatte sedan på SL

Jag önskar att trädgården ska bli fin i år,
Men höstens dränering skapade stora sår.
Jord och sten vart än man tycks titta,
Ingen växtlighet eller liv som går att hitta.
Så för att nya växter ska få bästa fart,
Vill jag ge dem en riktigt bra start.
Med näring som boost kan nytt liv få börja gro,
Och jag kan äntligen i trädgården få ro
 
Blomstra togs fram genom forskning på Skogshögskolan, och fortsatte sedan på Sveriges Lantbruksuniversitet

Denna vinsten hade varit perfekt för oss, då vi i slutet på april äntligen flyttar till vårt första hus, och första gången har en trädgård!
Jag älskar växter, och fyller varje fönster i vår lilla lägenhet med grönt och blomstrande just nu, och har stora planer för både hus och trädgård när vi snart får tillgång till det
 
Redigerat:
Sveriges lantbruksuniversitet

det skulle vara perfekt att kunna ge växterna både ute och inne en välanpassad kost som jag vet de mår bra av!
 
Rackartekla
Svar: Sveriges Lantbruksuniversitet

I år kommer det att behövas extra mycket gödning med tanke på de höga matpriserna. Det är så roligt att se det växa och att sedan få glädjen att skörda. Det gäller allt ätbart man kan så. Sedan måste man ju ha lite blommor också och de blir ju finare om de får lite extra näring.
 
Blomstra togs fram efter forskning på Skogshögskolan

Med mina ogröna fingrar så kanske även jag skulle få lite fart på växtligheten här hemma...........................................
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.