U
---Avslutad---
Person i svart taktisk utrustning och skor med snabblåsning. Modernt säkerhets- eller polisbetonat tema.
Arbetsbyxorna Alfred/Alma och arbetsskorna Nordin 2 är vinsten i veckans tävling.

Den här veckan tävlar vi ut ett set med arbetsskor+arbetsbyxor från Nordhaus.

Arbetsskor Nordin 2 erbjuder en idealisk kombination av komfort och säkerhet med en stabil passform, lätt design och snabbsnörning, vilket garanterar en bekväm arbetsdag. Med stötdämpning som liknar löparskor klarar den hårda underlag utan problem. Det är helt enkelt en arbetssko som verkligen tar hand om dina fötter! Vinnaren får dessutom också ett par av Nordhaus snygga arbetsbyxor av modellen Alfred(herr) eller Alma (dam).

Se tävlingspriserna här:
Arbetssko Nordin 2
Arbetsbyxa Alfred (herr) eller Arbetsbyxa Alma (dam)

Totalt värde: 2489 kr inkl. moms

Tävla genom att besvara nedan fråga samt motivera varför just du ska vinna.
Fråga:
Vilken säkerhetsklass har Nordhaus senaste arbetsskor "Nordin 2"?
Svaret hittar du här.

Vinnaren utses fredag 15/9.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Nordhaus för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Husfixaren19
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Arbetsbyxorna Alfred/Alma och arbetsskorna Nordin 2 är vinsten i veckans tävling.

Den här veckan tävlar vi ut ett set med arbetsskor+arbetsbyxor från Nordhaus.

Arbetsskor Nordin 2 erbjuder en idealisk kombination av komfort och säkerhet med en stabil passform, lätt design och snabbsnörning, vilket garanterar en bekvämarbetsdag. Med stötdämpning som liknar löparskor klarar den hårda underlag utan problem. Det är helt enkelt en arbetssko som verkligen tar hand om dina fötter! Vinnaren får dessutom också ett par av Nordhaus snygga arbetsbyxor av modellenAlfred(herr) eller Alma (dam).

Totalt värde: 2489 kr inkl. moms

Tävla genom att besvara nedan fråga:

Vilken säkerhetsklass har Nordhaus senaste arbetsskor "Nordin 2"?
Svaret hittar du här.

Vinnaren utses fredag 15/9.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Nordhaus för att de sponsrar denhär tävlingen.
Svar: S1P
 
Svar: Säkerhetsklass S1P
Då mina befintliga, och gamla, arbetsskor saknar spiktrampskydd vore dessa kanon som ersättare. Och för att inte tala om slitna arbetsbyxor som "håller ett tag till".
 
Redigerat:
ohGr ohGr
S1P, och vinner gärna för är på väg att köpa och renovera hus efter nyår, och då kommer de komma väl till användning.
 
Redigerat:
Ska strax ut på praktikplats och behöver vara redo med kläder och skor!
Svar: S1P
 
S1P.

Motivering: har i många år sökt bekväma kläder och skor till vettiga priser och har hittat enstaka exemplar men då har det ofta varit utgående modeller. Byxorna låter lovande med bra temperaturreglering, något som inte många tillverkare klarar av. Märket är för mig nytt och det hade varit intressant att prova nya koncept.
 
S1P

När man en gång rivit en altan och helt plötsligt undrar varför foten sitter fast, då är man noga med spiktrampskydd. Men, mina skor med spiktrampskydd var inte valpsäkra, så nu behöver jag nya.
 
S1P

Säkerhet är viktigt men tyvärr något jag är dålig på att prioritera att köpa när det kommer till skyddutrustning, så varför inte försöka vinna.
 
  • Gilla
Tommy Kokkarinen
  • Laddar…
S1P
Jag kommer att renovera och bygga ut vårt nya hus de närmsta 6-8 månaderna och detta är precis vad jag behöver! Väldigt snygga oxå!
 
Vi sliter ut skor och arbetsbyxor på löpande band, speciellt sambon. Därför blir det av den lite billigare sorten och så slits de snabbare och så är den onda cirkeln komplett. Och det är inget vi kan ta på något företag så vinsten är välkommen. Tänkte till sambon då, först och främst.
Skorna har säkerhetsklass S1P men även cert för ESD, oljeresistent sula, SRC, antistatisk, EN ISO 20345:2011 och CE-märkning
 
Svar: Säkerhetsklass S1P.

Jag behöver både arbetsskor och byxor, skorna föll i småbitar häromåret, båda paren samma dag.
Mina arbetsbyxor köpte jag när jag vägde en bit mer än jag gör idag, så de hänger som en säck runt en, använde fram tills nyligen ett par begagnade friluftsbyxor som nu inte går att laga fler gånger i grenen, tyget är för tunt.

Så en ny uppsättning skor och byxor kombinerat med en byggahus-tshirt skulle göra mig propert klädd för allt hemmafixande!
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Arbetsbyxorna Alfred/Alma och arbetsskorna Nordin 2 är vinsten i veckans tävling.

Den här veckan tävlar vi ut ett set med arbetsskor+arbetsbyxor från Nordhaus.

Arbetsskor Nordin 2 erbjuder en idealisk kombination av komfort och säkerhet med en stabil passform, lätt design och snabbsnörning, vilket garanterar en bekvämarbetsdag. Med stötdämpning som liknar löparskor klarar den hårda underlag utan problem. Det är helt enkelt en arbetssko som verkligen tar hand om dina fötter! Vinnaren får dessutom också ett par av Nordhaus snygga arbetsbyxor av modellenAlfred(herr) eller Alma (dam).

Totalt värde: 2489 kr inkl. moms

Tävla genom att besvara nedan fråga samt motivera varför just du ska vinna.
Fråga:
Vilken säkerhetsklass har Nordhaus senaste arbetsskor "Nordin 2"?
Svaret hittar du här.

Vinnaren utses fredag 15/9.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Nordhaus för att de sponsrar denhär tävlingen.
Svar: S1P, behöver verkligen nya arbetskläder för gårdsarbetet på hästgården. De jag har nu är slitna och trasiga
 
S1P
Köpte nya arbetskläder och skor i våras. Första gången jag använde dem var för att måla taket i garaget. Fick telefon samtidigt och tippade då rollertråget över både byxor och skor.
Skulle verkligen behöva en ny uppsättning.
 
Svar säkerhetsklass S1P
Ja när man går 10-15 tusen steg på betong så får man ont i både knän och fötter, och jag gör det fem dagar i veckan året om.
Jag sliter ut 2-3 välkända märken per år och har fortfarande inte hittat det där paret skor man vill köpa igen.
Byxorna kör jag på samma märke som jag gjort i 15 år men är väldigt nyfiken på dessa då det verkar vara hel stretch.
För mig personligen så slits byxor i gren och knäskydd.
Men skulle man hitta ett par arbetsskor som är som löparskor, då så skulle man vara riktigt glad.
 
Svar: säkerhetsklass S1P
Precis köpt ett hus som ska byggas klart (allt invändigt), har inga arbetsbyxor/arbetsskor kvar så skulle passa bra med dessa nu!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.