U
---Avslutad---

Hösten är på ingång och med den en ytterst passande tävlingsvinst från Maskinklippet.se, nämligen den batteridrivna lövblåsen/lövsugen Husqvarna 120iBV inklusive batteri och laddare!

En orange och svart elektrisk lövblåsare på vit bakgrund.

Med Husqvarna 120iBV skiftar du enkelt från blås till sug utan användning av verktyg.120iBV har en borstlös motor för optimerad körtid och kraft. Dess kompakta storlek,vadderad sele och välbalanserad kropp möjliggör större manövrerbarhet, produktivitet ochmindre trötthet vid arbete.

Värde cirka 3700

Tävla såhär:
  1. Motivera varför just du ska vinna.
  2. Besvara frågan: Vilken blåskraft har maskinen?

Svaret på frågan hittar du här.

Vinnaren utses fredagen 8/9.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Hf_666 och 1 till
  • Laddar…
Det finns en och annan som anser att jag är riktigt blåst och jag skulle vilja visa dessa vad riktig blåst verkligen innebär. 😎

Maskinen har en blåskraft på 7,2 N.
 
  • Gilla
Adamxtx och 2 till
  • Laddar…
Blåskraft 7,2 N.

Vår tomt är över 3000 kvm, sutteräng, kraftigt kuperad och täckt av ekar. Kratta och springa med skottkärra är bara att glömma. Hjälp!

Höstträdgård med löv, skjul, bil, båtar, drivhus, oordning, grå himmel.
 
  • Ledsen
nerdybynature
  • Laddar…
richardtenggren
7,2 N är blåskraften

Man vet aldrig när man kan behöva en schysst lövblås!
Jag skulle gärna ha den till att rengöra altanen, blåsa av bilarna på snö, blåsa av trappan från snö när vädret tillåter eller bara blåsa bort grannarnas löv! Vi har inga lövträd, men tyvärr smiter ju löven in ibland ändå!

Den där ser ut att vara i samma batteriserie som vår trimmer.
 
  • Gilla
Harri Czonstke
  • Laddar…
7,2N är blåskraften.
Vi har något ovanligt här uppe, nämligen ett gammalt kortvuxet ekträd. Det är jättefint men det släpper kopiösa mängder med löv. Denna lövblås skulle underlätta denna hanteringen mycket.
 
7,2N är blåskraften.

Jag har helt nylagda gångar med singel runt mitt hus. Men jag kombinerar tyvärr detta med en massa lövträd och barrträd runt tomten toppat med en stor ek centralt på tomten. Jag behöver således kontinuerligt hålla gångarna i skick med hjälp av en lövsug och sedan något rejält att blåsa med när eken släpper sina löv senare i höst. Den här kombinerade lövsugen tror jag hade varit perfekt för min tomt!
 
H
7,2N är blåskraften
Kort och gott! Det skulle underlätta betydligt för min dåliga rygg och knä. Har stått på min önskelistan länge.
 
Blåskraft 7,2N och lufthastighet på 46 m/s

Intresant är att den avnänder B140 Batteri som också passar i Husqvarna T542i XPG och Husqvarna 535iFR.
Kan det vara dax att ta steget över till bateridrivet?
Skulle man få en Husqvarna 120iBV så får det bli så ...
 
Blåskraften är 7,2 N.

Allt som kan förenkla trädgårdsarbete är välkommet. En lövblås kan även hjälpa till att motivera barnen att hjälpa ännu mer i trädgården.
 
Blåskraft 7,2N.

Vill vinna för att samla populärpoäng och impa på grannarna 🤣

Skämt åsido, vi har en relativt liten tomt men får galet mycket löv från kringliggande träd/buskar plus det i vår egna trädgård. En lövblås/lövsug hade besparat en många timmars krattande.
 
7,2N är blåskraften

Vi älskar våra björkar. Ljudet som skapas när en lätt bris går igenom trädet är svårslaget. Dessutom är det väldigt vackra träd.

Löven dock, är hopplösa. De är så små och eländiga att de lyckes hela tiden undgå räfsans försök till att samla ihop dom till en hög.

Något annat måste till 😃
 
1. Är trött på att sopa långa stallgången flera gånger om dagen. Vore skönt att bara kunna blåsa ut det genom dörren, tid är pengar 😎
2. 7,2N
 
Grannen har ett flertal stora träd precis vid tomtgräns (vilket vi är mycket glada för) men de släpper mycket skräp på vår tomt, vilket vi är mindre glada för. Den här vore guld värd, och dessutom kompatibel med min gräsklippare och trimmer, så två flugor på em smäll!

Maskinen har en blåskraft på 7,2N.
 
1. Vår tomt angränsar till mark som tillhör kommunen. Träden fäller ju naturligtvis massor med löv där, och kommunen klipper ner dem väääääldigt sällan, så de virvlar istället in på vår gräsmatta.

Jag behöver med andra ord hjälp med att blåsa kommunen ...


2. Blås: 7,2 N.
 
1: Mina föräldrar har en stor tomt med både stora ekar och flertalet björkar, dom insisterar på att kratta går utmärkt men jag som känner dom vet att det är för mycket jobb för två personer som kommer upp i åren, och är lite för stolta för att vilja erkänna att en lövblås som är stark nog att få gjort jobbet ordentligt kostar mer än vad dom hade velat lägga själva. Hade jag fått denna så hade jag överraskat farsan rejält med en riktigt fin gåva.

2: Blåskraft 7,2 N
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.