E
Skrivet av: jessica

The mill house är verkligen en av våra favoriter!
 
E
Skrivet av: Mac

Hmmm... Fungerar det så på arkitektskolorna att man under hela utbildningen får färdigmat levererad direkt till ritpulpeten? För det är uppenbarligen inte många arkitekter som verkligen har ANVÄNT ett kök. Och definitivt inte städat ett kök heller.
 
E
Skrivet av: Pelpet

Snyggt, men inte hemma tack. Ett illrött kök lär man ledsna på efter några år, och hur kul är det att stå på ett betonggolv och skala potatis?
 
E
Skrivet av: billy_baver

Egentligen har mycket lite hänt sedan Kooperativa Förbundet på 1940-talet analyserade "husmors" rörelser i ett labbkök. Den gången syftade man på ritbordet till att uppnå en fungerande vardag utan ryggskott.

Men det senaste halvseklet har allt handlat om att byta färg på kylskåpet. Nästa fas i "evolutionen" blir alltså att vi får våra hushållsbetingade ryggskott tillbaka.
 
E
Skrivet av: Jörgen

Mysfaktor 0,0 på dom flesta köken tycker jag, dom gör det lätt för sig tycker jag. Det behövs väl inte mycket utbildning för att smacka upp några släta ytor.
 
E
Skrivet av: Gäst

Meh, dom här köken är specialritade för miljonärer som varit med och fått bestämma. Inte så att arkitekterna bara "smäller upp" några släta ytor. Isf är det la miljonärerna som är tråkiga som betalar för sådant. Jag gillade Tahoe Ridge house kökets materialval. Bambo..snyggt.
 
E
Skrivet av: Jörgen

Håller iofs med om att Tahoe Ridge var snyggast, vad jag menar egentligen är att det mesta är så fantasilöst och sjukhusaktigt. Men det är väl en avspegling av vår tid med något slags stringent elitistiskt ideal, och dom arkitekter som inte hänger på hängs av. Det är ju rätt tydligt att alla inspireras av någon slags moderkälla just nu.
 
E
Skrivet av: Gudrun

Mitt kök ska vara MYSIGT och MITT, inte ett skyltfönster till allmänhetens beskådande. Det ska inte vara fullt av vassa hörn eller ha livsfarliga glasväggar där barn eller djur kan skada sig. Det ska vara LÄTT att rengöra - inga idiotiska trappor där grus och skräp ska regna ner över den som sitter under trappan eller väggar vid spis och diskbänd där man måste skura som en galning för att få bort fula fettfläckar - och kanske aldrig får bort dem. Det ska kännas varmt och ombonat, inte som om det är en industrirobot som ska vistas i omgivningen! Arkitekterna måtte sakna en stor bit i sin utbildning... Det viktigaste verkar vara att göra sig "ett namn", göra sig själv märkvärdig... how sad!!!
 
E
Skrivet av: Gäst

Många kök som inte ens verkar ha en fläkt !
Tur att jag måste renovera köket om nått år så jag får det som jag själv vill...;)
 
E
Skrivet av: Berit

Jag kan hålla med alla på denna sida, det enda man kan ge arkitekterna rätt i det är att testa färgval. Annars skulle man kanske inte våga. Kul med grönt kök. Men sen blir man styrd av den färgen med andra val. Möbler, tavlor gardiner osv. Mys kök ska det vara o " mitt kök" som någon sa.
 
E
Skrivet av: Calle

Jag förstår inte vad det är för fel på överskåp? Är det bara jag som vill maximera stuvutrymen i köket? Definitivt överskåp där det får plats och gärna upp till taket. För övrigt så håller jag med de som skriver att ett kök ska vara praktiskt i första hand och mysigt i andra hand, sen gillar jag nog mer klassisk stil, Trots att jag inte är lastgammal.
 
E
Skrivet av: Elisabeth

Jag hämtar inspirationsbilder till hela vårt hem på www.houzz.com.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.