Kvik säljer tydligen bänkskåp i 80 cm. höjd + 12 cm. sockel, vilket med 3 cm. bänkskiva ger en arbetshöjd på 95 cm. Det är 5 cm. högre än alla andra kök.

Är det någon som har erfarenhet av att sänka sockeln till 7 cm?
 
T
Har själv ett Kvik-kök och 95cm är perfekt arbetshöjd, om man inte är jättekort förstås!

Skåpen sätter du på ben så det är bara att såga ner sockeln till 7 cm!
 
Står KVIK's skåpsstommar på ben (liksom IKEA) bakom sockeln, eller står de rakt på sockeln?
 
Tank 77 har ganska så rätt i att det är en perfekt arbetshöjd.
men det beror ju också på hur lång man är.
 
jutlandica: Kvik-skåpen står på ben bakom sockeln precis som de flesta kök.
 
Vi har byggt ett kvikkök med 7 cm sockel. De ben som kvik säljer går att ställa till 7 cm så det var mycket lätt. Vi valde Kvik dels för de var 80cm istället för 70cm, dels för att de hade djupare skåp. Jag tycker dessutom att det är snyggare men 7 cm sockel istället för en sockel på 12-15cm. Jag har satt en regel längs väggen och ben på framsidan.
 
ja, sju cm. sockelhöjd är väl rätt genialiskt? det borde alla andra ta efter.

de har till och med extra höga diskmaskiner, där man monterar en speciallucka med någon sorts pianovikning längst ner. jag fattar inte hur det funkar, men det blir jag varse när köket kommer.

jag la beställningen i dag, det blir riva vitpigmenterad ek, den ena arbetsbänken (250 cm) helt i rostfritt, och den andra med spishäll (mellan kyl/frys och ugn) i wenge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.