Hej forumet, har haft Alert i minst 15 år upkopplad till deras vöktare som är Verisure, betalar 350 för fria utryckningat och har 4 detektorer IR, 8 dörrkontakter och central med mobilkopp.ing och nätverkskoppling. Funkat bra och har haft något falsklarm vartannat år. Nu vill dw byta system till ett modernare och dyrare som jag inte beställt - undrar om dt finns något enklare alterernativ som ni på forumet är nöjda med? Jag kan gå ifrån fria ryck och betala per gång iatället om det får ned kostnaden. Har google home assistant och ett gäng dlink kameror som funkar fint utan abonnemang.
 
O olof63 skrev:
Hej forumet, har haft Alert i minst 15 år upkopplad till deras vöktare som är Verisure, betalar 350 för fria utryckningat och har 4 detektorer IR, 8 dörrkontakter och central med mobilkopp.ing och nätverkskoppling. Funkat bra och har haft något falsklarm vartannat år. Nu vill dw byta system till ett modernare och dyrare som jag inte beställt - undrar om dt finns något enklare alterernativ som ni på forumet är nöjda med? Jag kan gå ifrån fria ryck och betala per gång iatället om det får ned kostnaden. Har google home assistant och ett gäng dlink kameror som funkar fint utan abonnemang.
Vi är i samma sits och som jag förstår det är det offert från Verisure man har fått. Vi valde Alert bara pga av pris och fria utryckningar. Vi kommer inte teckna nåt nytt. Har numera bra koll via kameror och andra sensorer utan koppling till larmbolag och ser inte mervärdet med uppkopplat larm. Får se om Alert vill hämta sina klisterlappar.
 
B
Om du har välfungerande kameror med personidentifiering, vad ska man då med gammaldags rörelsesensor, magnetkontakter, knapp-panel till? Kamerorna har ju hunnit larma både dig via mobil och omgivning via siren innan ev tjuv ens rört huset?

Vad är inställelsetiden för väktarna vid ev larm?
 
precis, i mitt område ca 15-20 minuter, de få gånger de varit här. Oftapå sommaren och samma dekkare två ggr som byttes ut kostnadsfritt. Funderar på just det och undrar im det finns larmbolag jag kan ringa ut sjäkv när inte grannen är där.
 
B
För övrigt, ladda ned appen IFTTT och skriv in mydlink finns där. Den appen/tjänsten klarar av att fånga upp personidentifiering till skillnad från Google Home. Därifrån kan du aktivera andra saker, exempelvis slå på en scen i Deltaco (heter Smart Life i IFTTT) som aktiverar deras siren för 350 kr https://www.inet.se/produkt/8309740/deltaco-smart-wifi-siren Den låter högt och har batteribackup.
 
  • Skärmdump av appen IFTTT som visar triggeralternativ för mydlink, inklusive person-, rörelse- och fordon-detektering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det är ju en billig lösning, tack för det. Någon som vet larmbolag som jag kan koppla upp mina kameror till med pris per utryckning ? Bor i Stockholm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.