E_interiör
Hej!
Har köpt Lvi digitala radiatorer men ser nu att det finns en digital plus variant.
Känns lagom kul då touch e3 skärmen inte finns kvar knappt att köpa och det nya är gateway plus.
Kan någon förklara denna Purmo element-djungel för mig.
 
E_interiör E_interiör skrev:
Hej!
Har köpt Lvi digitala radiatorer men ser nu att det finns en digital plus variant.
Känns lagom kul då touch e3 skärmen inte finns kvar knappt att köpa och det nya är gateway plus.
Kan någon förklara denna Purmo element-djungel för mig.
Hej, har samma problem, flyttat in i hus med Yali Digital element som kräver Touch e3.
Alternativet jag fick från leverantören var att byta ut termostaterna och powerboxarna i befintliga element. Detta via behörig elektriker. Man får då ett förmånligt pris på de nya termostaterna, men det lär fortfarande bli dyrt, har 15 element hemma, hade vart lite enklare att bara kunna köpa en styrenhet.
Har tänkt att ta in offert från elektriker på vad det kostar, kan uppdatera när jag vet.

Men samtidigt intresserad på om det går att lösa på annat sätt.
 
E_interiör
Turningpath Turningpath skrev:
Hej, har samma problem, flyttat in i hus med Yali Digital element som kräver Touch e3.
Alternativet jag fick från leverantören var att byta ut termostaterna och powerboxarna i befintliga element. Detta via behörig elektriker. Man får då ett förmånligt pris på de nya termostaterna, men det lär fortfarande bli dyrt, har 15 element hemma, hade vart lite enklare att bara kunna köpa en styrenhet.
Har tänkt att ta in offert från elektriker på vad det kostar, kan uppdatera när jag vet.

Men samtidigt intresserad på om det går att lösa på annat sätt.
Jag skicka tillb alla elementen i retur.
Köpte ist Gnosjö wifi element för dom behöver man ingen gateway till.
Det blev för omständigt med Lvi.
Hoppas det löser sig för dig. Har du tur kanske du hittar en gateway e3 om någon butik har kvar en sådan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.