Modärn A-frame skogshytta med stora fönster och träexteriör mitt i grönskande skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Kickman och 2 till
  • Laddar…
B
Nej, kör på
 
  • Gilla
TRJBerg och 8 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Nej, kör på
Något bra jag behöver tänka på?
 
M Minna Hissa skrev:
Något bra jag behöver tänka på?
Ser mysigt ut! Plåtar kanske så det inte läcker vid fönster. Jag hade även satt plåt i ”nocken” där det är glipa i tak pappen som verkar beklä baksidan? Det dyra lär nog vara fönster. Begagnade?
 
  • Gilla
Minna Hissa och 1 till
  • Laddar…
Eftersom fönstren är dyra hade jag inte försökt mig på detta utan en bra plan för att få det hållbart. Det är nog inte tekniskt så svårt att bygga men fönstren är dyra och tunga. Jag hade inte gett mig på det som första projekt.
 
  • Gilla
Lynn Wigardt och 2 till
  • Laddar…
B Byggis1976 skrev:
Ser mysigt ut! Plåtar kanske så det inte läcker vid fönster. Jag hade även satt plåt i ”nocken” där det är glipa i tak pappen som verkar beklä baksidan? Det dyra lär nog vara fönster. Begagnade?
Tack! Är lite osäker på de lutande fönstrena.. Kanske bättre med rakt skjutparti? Tänkte bygga i lösvirke och använda mig av brädor i det mått som finns på brädgården. Så jag slipper spillvirke..
 
  • Gilla
Helene Jarno
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Eftersom fönstren är dyra hade jag inte försökt mig på detta utan en bra plan för att få det hållbart. Det är nog inte tekniskt så svårt att bygga men fönstren är dyra och tunga. Jag hade inte gett mig på det som första projekt.
Tack! Tänker på ett rakt skjutparti istället isåfall!
 
  • Gilla
Nadasurf_ och 2 till
  • Laddar…
G
Kan göra fönster i polykarbonat annars, så minskar risk och krav på korrekt montage.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Fönster är jättedyra ja. Vi köpte 4 st standard från Mockfjärds, 47000kr.
 
  • Gilla
Minna Hissa
  • Laddar…
wildeside
Vad har du tänkt för mått på bygget?
 
M Minna Hissa skrev:
Tack! Tänker på ett rakt skjutparti istället isåfall!
I glas? Tänk på att det är jättetungt. Alltså det är ett tre-fyrpersonsjobb att installera en så stor ruta om det bara är två skjutglasdörrar som ska täcka det där.
 
  • Gilla
  • Haha
Minna Hissa och 3 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Vad har du tänkt för mått på bygget?
360 bredd och ca 3m djup
 
G Grannens Häck skrev:
Kan göra fönster i polykarbonat annars, så minskar risk och krav på korrekt montage.
Kollar upp det, tack!
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
I glas? Tänk på att det är jättetungt. Alltså det är ett tre-fyrpersonsjobb att installera en så stor ruta om det bara är två skjutglasdörrar som ska täcka det där.
Tack! Det får bli en annan lösning på fönster.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
I glas? Tänk på att det är jättetungt. Alltså det är ett tre-fyrpersonsjobb att installera en så stor ruta om det bara är två skjutglasdörrar som ska täcka det där.
Ja men det är väl ändå inte treglasfönster man installerar i en oisolerad ”koja”
Billigaste skjutpartierna från t.ex Skånska byggvaror duger för att skapa något som lika bilden.
Dom är varken tunga eller speciellt dyra.
 
  • Gilla
TRJBerg och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.