Skulle vilja höra era erfarenheter av Gorenej. Bra? Dåligt?
 
Jag har en tvättmaskin sen ett par år som funkar bra. En elektronisk basmaskin som kostade 3-4 lapp på nätet.

Stora leverantörer och underleverantörer av t ex hällspisar
 
Ja, de verkar vara stora på iaf. induktionshällar. Vi funderar på om det kan vara värt att köra hela köket i Gorenje, bra priser.
 
Fick hem min kyl/frys från Gorenje i dagarna. Skitsnygg och känns robust, inga anmärkningar än.
 
Låter ju positivt. Fler?
 
Har en frys som är ca 4 år gammal. Har funkat utan problem.
 
Snailman
Har erfarenhet av kyl/frys och spis, ca 5 år gamla, båda har pajat senste månaderna...

Så jag har inte tänkt köpa det märket framöver
 
En byggare sa till mig att Gorenje är lite av ett lyxmärke i det land det produceras(Bosnien?) och håller bra kvalitet
 
Snailman
Ja, jag vet inte, det enda som pajat för mig tidigare är en frys som pajade första månaden, fixades på garantin, och gick aldrig sönder igen tills den slängdes.

Så jag ser ingen anledning till att jag ska köpa Gorenje någonsin. I min värd har den ju en unikt dålig statistik, bland de över dussinet köksmaskiner jag haft inblick i. (Dessa två är de enda Gorenje jag varit i kontakt med)
 
Har bara bra erfarenheter av Gorenje (som kommer från Slovenien - inte Bosnien ;-) ). Tycker kvalitén är bra och likaså prislappen.
 
Era elektrolux är väl gjorda i Bulgarien och Kina oxå......

(Nu förvarar jag visst öststaterna, men Svetlana som sitter vid skrivbordet bredvid säger lugnt: "Du behöver inte försvara öststaterna, de har vapen att försvara sig med....." Lite rysk storebrorshumor hihi :D:D)
 
Snailman
Jo jag läste att man inte kan köpa electrolux längre heller, så för mig återstår bosch, siemens och miele, och jag hoppas kunna importera direkt från tyskland /england.

Gorenje prylarna ingick sas i bostaden vid köp, annars hade jag inte haft det märket...

Edit: får korrigera en av prylarna var inte gorenje, får se om jag kan ta reda på vilken...
 
När jag köpt induktionshäll och ugn från gorenje så fick jag veta att de var underleverantörer till bosch. Detta kan förvisso tydas på många sätt men så himla kassa kan de inte vara. Fick ugnen tok-billigt så det var inget att tveka på för mig. Känns riktigt lyxigt och stilrent dessutom. Kontatktade även deras svenska kundtjänst för svar ang fläkt i aluminium och fick mycket gott bemötande. Bara en sådan sak är ju toppen.
gorenje=is the shit.
/Adam
 
har haft en gorenje spis ett par år nu och den har fungerat perfekt
den var både billig och snygg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.