Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Dreame L10 Ultra inte bara fyller på och tömmer skurvatten helt automatiskt, utan också kan torka moppdukarna efter den städat klart🤗Har haft en robotdammsugare men den funkade inte som jag ville så den blev stående o nu har jag gett bort den! Vore trevligt med en ny🤗
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Den torkar mopparna.

Vi har en gammal sladdamsugare och det jobbigaste är att man måste byta uttag efter några meter. Även att den är klumpig.
 
Den torkar mopparna när den moppat klart.

Som ensam i ett 50 år gammalt hus är det ett digert jobb att hålla efter allt.
Allmänt underhåll som behöver göras kan man än så länge inte hitta en robot som utför, men en robotdammsugare skulle i alla fall frigöra lite tid att utföra husfix som behöver göras.

/C
 
Den torkar mopparna när den är klar. (Klockrent förresten. Måste motverka en del äckel i mopparna)

Använder idag en Electrolux klassisk slangdrake och ska jag vara ärlig är det jobbigaste att jag måste dammsuga med den. Hade den skött det själv hade livskvaliteten gått upp rejält.
 
Den torkar mopparna.

Idag använder vi dels en vanliga dammsugare samt dels skaftdammsugare i både köket och vardagsrummet. Det spelar ingen roll att vi har en dammsugare tillgänglig i nästan varje rum. Det värsta med alla tre är att nån faktiskt måste köra dem för att det ska bli rent...
 
Den torkar mopparna också.

Använder idag en vanlig äldre dumsugare som jag själva måste dammsuga med. Men med tanke på allt grus och smuts som hunden drar in vore det toppen med en smartsugare som kan rengöra golven när vi är iväg på annat!
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Torkar och moppar!

Jag vill låta den para sig med min Roborock S8 Pro. Blir roligt att se vad som föds fram 🥰

En på nedre pla & en på övre!
 
Den torkar mopparna.
Hade varit trevligt med en robot istället för att bära dammsugaren upp och ner för källartrappen några gånger varje vecka på grund av katter. Boendeplan är preparerat för en robot någon gång i framtiden när plånboken tillåter, har man tur så blir det lite snabbare :)
 
Den torkar mopparna!

Jag är en av dem som blev lurad att köpa en sådan 40.000kr ProAqua dammsugare, nej vänta, "städmaskin" hette det visst, av en dörrförsäljare då när det var i ropet 🤦‍♂️Jobbigaste med den är att den är stor, den är tung, den låter väldigt mycket.
Det är ca 10 år sedan nu och jag har tvingat mig själv att använda den vid varje dammsugning sedan dess så jag verkligen ska lära mig att inte vara så korkad igen.
Men kanske har jag straffat mig själv tillräckligt nu och gjort mig förtjänt av en robotdammsugare 😅
 
Redigerat:
Den torkar mopparna

Idag använder vi en gammal Electrolux
En robot hade varit perfekt nu när vi flyttar till nytt hus i annan stad för att dottern ska kunna gå gymnasiet.
 
- Den torkar mopparna efter användning 😍

- Vi använder idag en tung, vanlig "traditionell" dammsugare som börjar sjunga på sin sista visa. Den har hängt med sedan jag började studera 2012 och tjänat oss i familjen väl under alla dessa år. Nu har vi flyttat till hus med barn och hund, och stackarn kämpar på men det börjar bli dags för pension snart.
Det vi framför allt vill slippa med den vi har idag, är det höga ljudet och att dra runt den i huset - samt att hålla reda på vems tur det är att dammsuga denna gången 🙄
Vi har funderat på vad "nästa steg" skulle vara för oss, och vi är väldigt sugna på att skaffa robotdammsugare - just så vi kan slippa göra mycket utav jobbet själva och spendera mer tid med dom och det vi älskar - barnen, hunden och vår trädgård ☺️
 
Den torkar mopparna, som en duktig liten robot! 👏

Idag har vi en gammal Electrolux som snarare är dimensionerad för en liten lägenhet än vårt hus. Med två långhåriga katter blir det snabbt nödvändigt att dammsuga igen, och gott om tid finns det ont om. 🙃
 
Den torkar mopparna!

Jag jobbar borta vardagar på traktamente varje vecka, är bara hemma på helgerna, min älskade fru som jobbar heltid, sköter huset, tvätt, disk m.m och 2 barn i 4 och 10 års ålder, kör till fotbollsträning, karateträningar, läxor och är en tvättäkta superwomen skulle bli så fantastiskt glad över denna robot som skulle hjälpa henne i vardagen, hon hade älskat den i nöd och lust.
 
Har en femton år gammal electrolux som bara suger på halv effekt. Jag har två unga terrorister vid namn Milton och Adina(de är fantastiska också) som ständigt provar tyngdkraften flera gånger om dagen på allt från matrester till skor som kommer direkt från sandlådan (som man gärna vill leka med utanför hallen). Så nuvarande dammsugare går för högtryck varje dag. Eller nja, den går ju inte för högtryck eftersom den bara suger på halv effekt, men jag hade önskat att den hade den hade gjort det. Önskar mig en robotdammsugare i julklapp men hoppas nu att julafton kanske kommer lite tidigare i år..

P.S. Dammsugaren torkar mopparna.
 
Redigerat:
Den torkar mopparna efter användning!

Idag använder jag en gammal tråkig manuell budget-damsugare..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.