S
Har ett maxmått som utöver golvspåskivans 22 mm ger utrymme till en 20-mm celllplastskiva.
Googlar för att hitta en tåligare sådan än ”den vanliga” men har då hittills inte hittat tunnare än 30 mm.

Tips?:geek:
 
S Spanarn10 skrev:
Har ett maxmått som utöver golvspåskivans 22 mm ger utrymme till en 20-mm celllplastskiva.
Googlar för att hitta en tåligare sådan än ”den vanliga” men har då hittills inte hittat tunnare än 30 mm.

Tips?:geek:
https://www.jemfix.se/cellplast-20-mm/4181/9017608/

En googling på "cellplastisolering 20mm" gav svaret :cool:
 
  • Gilla
Spanarn10
  • Laddar…
S
D Dublin skrev:
[länk]

En googling på "cellplastisolering 20mm" gav svaret :cool:
:D

Jo, den hittade jag också. :cool:
Men om jag inte är fel på det så är det inte en ”golv-frigolitskiva” utan ”en vanlig (skiva)”, d v s den har inte den extra ”hållfastheten” som gör den mer lämpad för just golv.
:thinking:
 
Bauhaus har även S100 skivor om du inte tror S80 räcker.
 
S
D Dublin skrev:
Bauhaus har även S100 skivor om du inte tror S80 räcker.
Tack. Jag har googlat innan som sagt men det var/är just detta som var det jag inte kunnat hitta; cellplast ämnad för golv. Den du länkar till ovan hos Bauhaus är samma, S80, som den vi såg hos Jem&Fix.
Å för S100 (vilket jag antar är det som jag allra helst borde ha) så ser jag ingen så tunn som jag behöver (20 mm) hos Bauhaus heller.

Lista över cellplastprodukter S100 i olika tjocklekar med prisinformation från Bauhaus webbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rickard.
20mm XPS isolering finns väl lite överallt?
Kallas ibland golvskiva eller nått sånt.
 

Bästa svaret

S Spanarn10 skrev:
Tack. Jag har googlat innan som sagt men det var/är just detta som var det jag inte kunnat hitta; cellplast ämnad för golv. Den du länkar till ovan hos Bauhaus är samma, S80, som den vi såg hos Jem&Fix.
Å för S100 (vilket jag antar är det som jag allra helst borde ha) så ser jag ingen så tunn som jag behöver (20 mm) hos Bauhaus heller.

[bild]
https://www.bauhaus.se/cellplast-s100-1200x600x20mm-21-6-m-30st-per-paket
 
  • Gilla
Spanarn10
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.