Fairlane
Strulmaja Strulmaja skrev:
Ja precis !
Jag har bott i hus o byggt själv innan detta är min första hyreslägenhet och den är av nyare modell så jag förvånar mig över dem dåliga materialen!
Fast det är väl inte dåligt material att fog släpper igenom vatten? Det är standard.
Däremot bör man kanske se till att vattnet inte kan rinna hela vägen fram till ändträet.
 
  • Gilla
Strulmaja
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Fast det är väl inte dåligt material att fog släpper igenom vatten? Det är standard.
Däremot bör man kanske se till att vattnet inte kan rinna hela vägen fram till ändträet.
Det Kan det inte ! Det är en springa på nästan 2 cm emellan och klinkersen är lägre än parketten
 
Fairlane
Om vattnet rör sig igenom fogen och följer betongen under, var tar det vägen då?
Om vattnet inte kan nå parketten så borde det inte se ut sådär.
 
  • Gilla
Strulmaja
  • Laddar…
Precis min åsikt men jag tänkte nån med erfarenhet kunde veta
Jag läste på en annan sida att det kan skapas kondens och då gå upp i träet men då måste det läcka genom fogarna..
 
Fairlane
Klart det läcker genom fogarna. De är inte täta. Det är de aldrig.
 
  • Gilla
Strulmaja och 1 till
  • Laddar…
Men då borde det vara annat underlag i en hall där man kommer med blöta skor? jag har bott i många hus med olika kakel och klinker och aldrig vart med om något liknande! ?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
C
F Fluxor skrev:
Fogen är inte vattentät.
Tycker det ser ut som att fogen till stora delar saknas. Men det kanske är en synvilla?
 
  • Gilla
Strulmaja
  • Laddar…
Det är en synvilla fogen är mörkare då den är blöt och ljusare då den är torr
Jag har torkat av golvet här (fuktat )
 
Kan du fuktspärra träet med någon lämplig produkt och sen lägga en mjukfig för att avsluta med en bred metallist?
Eller snarare att hyresvärden får fixa det där så du inte åker på att betala skadan när du flyttar.
Nämn aldrig något om katten eller att du skurar....
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Kan du fuktspärra träet med någon lämplig produkt och sen lägga en mjukfig för att avsluta med en bred metallist?
Eller snarare att hyresvärden får fixa det där så du inte åker på att betala skadan när du flyttar.
Nämn aldrig något om katten eller att du skurar....
Tack för tips
Det ligger en list ovan och det var så redan innan jag flyttade in
 
Strulmaja Strulmaja skrev:
Tack för tips
Det ligger en list ovan och det var så redan innan jag flyttade in
Ja, men vad stod det på besiktningen? Jag vill bara du är försiktig med vad du säger så du slipper betala för någon annan misstag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.