Visst kan du montera cellplasten under din beskrivna konstruktion.
Jag har valt att limma not/fjäder med cellplastlim för att uppnå god
tätning. Skivorna hålls på plats av 100mm spik med plastbrickor, vilka
spikats i reglarna.

/David
 
  • Gilla
JKim
  • Laddar…
dadid dadid skrev:
Visst kan du montera cellplasten under din beskrivna konstruktion.
Jag har valt att limma not/fjäder med cellplastlim för att uppnå god
tätning. Skivorna hålls på plats av 100mm spik med plastbrickor, vilka
spikats i reglarna.

/David
Supergammal tråd men jag snubblade in här då jag står i tagen att göra något liknande och överväger cellplast under samt i bjälklaget och skippa trossbottenboard under.
Har du haft några bekymmer med skadedjur i cellplasten? Det är enda anledningen till att jag överväger masoniten under.
https://www.byggahus.se/forum/threa...-uterum-pa-befintlig-altan-plintgrund.443553/
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Kul med en 14 år gammal tråd där problemet är att man har en massa OSB liggande och vill spara en slant på att använda dem till något annorlunda. Idag är de ju rena guldgruvan. Typ som att man för 40 år sedan skulle fråga om man kunde använda sina Apple-aktier som takpapp :)
 
  • Haha
  • Gilla
Robin Lindberg och 2 till
  • Laddar…
J JKim skrev:
Supergammal tråd men jag snubblade in här då jag står i tagen att göra något liknande och överväger cellplast under samt i bjälklaget och skippa trossbottenboard under.
Har du haft några bekymmer med skadedjur i cellplasten? Det är enda anledningen till att jag överväger masoniten under.
[länk]
Jag har också kört med en liknande lösning. Gjorde en mindre tillbyggnad med krypgrund och satte spontade XPS-skivor under bjälklaget som sen fylldes med cellulosa. Det var 3-4 år sedan och kryper man in ser det ut som nytt så långt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.