Jag skulle vilja göra en adapterslang så att jag kan komma ifrån att alltid använda en engångsflaska till ett verktyg som använder gasol, hemma har jag en 10kg med POL anslutning. Jag har redan en slang med pol-hane och regulator dock med fel anslutning i andra änden, det jag söker är en slangstolpe som har samma gänga på sig som engångsflaskorna har i halsen.

Dock är det svårt att hitta någon info om just denna, se bild nedan. Så om någon vet vart en sådan inringad koppling finns vore jag tacksam

Jag måste fortfarande ha kvar möjligheten att ansluta engångsflaska när man tar med sig verktyget, så att ersätta den med en POL är inte aktuellt.
Gasolslang med regulator och en markersad koppling för engångsflaska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H Husqvarna220Ac skrev:
[länk]

M14 x 1.5
2000-flaskor är inte engångs.

Jag är ganska säker på att det är en 7/16" på engångsflaskor men jag vet inte vilken gängstandard.
 
J joegge skrev:
Kan du kanske bygga om nåt sånt här?
[länk]
Hade nog funkat, men det verkar inte vara en slangstolpe på den, sen med postnords avgift mtp att den skeppas från Kina blir det en dyr grej.
 
siggebo siggebo skrev:
2000-flaskor är inte engångs.

Jag är ganska säker på att det är en 7/16" på engångsflaskor men jag vet inte vilken gängstandard.
Har hittat att den kallas Lindahlgänga, EN417 (standard på flasktypen kanske?) och 7/16, ibland kallad 7/16 NS.

En vanlig gänga 7/16 med slangstolpe är nog inte tät, behövs någon sorts tätning med.
 
  • Gilla
Ados
  • Laddar…
Köp en billig brännare med slang för engångsflaska och bygg en egen adapter?
 
  • Gilla
toolman77
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Köp en billig brännare med slang för engångsflaska och bygg en egen adapter?
Fast jag vill inte använda engångsflaska utan POL anslutning, så jag behöver en utvändig gänga för att ersätta engångsflaskan med
 
C corre skrev:
fogas.se hade ingen i listan, men det kan alltid gå att kontakta dem och fråga.

Jag hade kapat och bytt slang till vad som är enkelt tillgängligt.

edit:

Det verkar gå via M14

POL -> M14 utv
[länk]

M14 inv till 7/16
[länk]
Fast den sista adaptern har invändig gänga för att passa på en engångsflaska, jag vill bli av med engångsflaskan så gängan behöver vara utvändig, se bild i första inlägget.
 
R RealElwood skrev:
Jag skulle vilja göra en adapterslang så att jag kan komma ifrån att alltid använda en engångsflaska till ett verktyg som använder gasol, hemma har jag en 10kg med POL anslutning. Jag har redan en slang med pol-hane och regulator dock med fel anslutning i andra änden, det jag söker är en slangstolpe som har samma gänga på sig som engångsflaskorna har i halsen.

Dock är det svårt att hitta någon info om just denna, se bild nedan. Så om någon vet vart en sådan inringad koppling finns vore jag tacksam

Jag måste fortfarande ha kvar möjligheten att ansluta engångsflaska när man tar med sig verktyget, så att ersätta den med en POL är inte aktuellt.
[bild]
Hittade du någonsin det du efterfrågade? Är nämligen på jakt efter samma sak.
 
Weber har en adapter, har inte art nr tyvärr. Behovet försvann av sig själv
 
  • Gilla
NeLa1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.