Vilket utav dessa tre alternativ är bäst? Varför/varför inte? Tänker exteriört, för att få till en bra symmetri med fönstrerna. Har ni negativa åsikter så beskriv gärna hur vi kan förbättra huset istället för att bara skriva skit. Bifogar planlösningen med för större förståelse :)
 
  • Arkitektonisk ritning av enplanshusets fasad med symmetrisk fönsterplacering och entré.
  • Linjeteckning av husfasad med symmetrisk fönsterplacering och central entré.
  • Arkitektritning av enplanshus med symmetriska fönster och entrétak.
  • Planlösning av en våning i en bostad med dimensioner och rum etiketterade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Jag tycker nog första, eller andra. Nej jag säger nog det tredje.

Eller ser inte alla lika ut??


Oj, nu ser jag! Det är fönstren som är skillnaden.
Alternativ 1, eller alternativ 3.
3 är ju trevligast gå man får ett fönster i badrummet.
 
T
Du ska ha fönster i badrum så nr 3 annars blir det bara ett mörkt rum som känns livlöst , ungefär som en lägenhet.
 
Tycker alt 3. Det är redan så många olika fönstertyper så att det är ett badrumsfönster stör inte så mycket. Nått man kanske kan titta på är att se till att det yttersta fönstret på varje sida är lika långt från husknuten. Dvs i sovrum 4 och klädvård.
 
H
L Lovisa Widen skrev:
Vilket utav dessa tre alternativ är bäst? Varför/varför inte? Tänker exteriört, för att få till en bra symmetri med fönstrerna. Har ni negativa åsikter så beskriv gärna hur vi kan förbättra huset istället för att bara skriva skit. Bifogar planlösningen med för större förståelse :)
Sovrum 2 och 3. Jag skulle centrera fönstren till mitten av väggen, dörren till VC skulle flytta till hallen, det är ju lätt att flytta badkar osv. till andra väggen, blir mycket dörrar in till sovrummet och toaletten vill man nå ibland snabbt man skall ut eller kommer in.;) :) Ett fönster vore inte heller fel.
 
Alternativ 3 men jag hade nog satt likadant fönster i tvättstugan som i köket. Jag tycker det ser lite rörigt ut med matplatsens dubbla fönster, kökets höga fönster och tvättstugans standardfönster på samma vägg—skulle bli snyggare med symmetri mellan köket och tvättstugan.
 
L Lovisa Widen skrev:
Vilket utav dessa tre alternativ är bäst? Varför/varför inte? Tänker exteriört, för att få till en bra symmetri med fönstrerna. Har ni negativa åsikter så beskriv gärna hur vi kan förbättra huset istället för att bara skriva skit. Bifogar planlösningen med för större förståelse :)
Fönster i badrum är en stor fördel.

Planlösningen tycker jag inte om. Det är för små sovrum. Bättre använda ytan i ”allrummet” utanför sovrummen till vänster för att få lite bättre rymd i barnens rum. Om de är bara på 8-10kvm får de inte rum med mycket. Toalett med ingång från ett sovrum är inte så bra. Om det är upptaget på den ena tvingas man gå genom ett sovrum där någon kan bli störd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.