• Närbild på LED-transformator för spottar med teknisk specifikation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som du har konstanströmsspottar (350 mA), i så fall passar inte den inköpta transformatorn då den är av konstantspänningstyp.

Ta en bild på det gamla drivdonet så går det att ge ett exakt svar.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jag tycker spoten ser skum ut, kan det vara så att det ska vara ett (medföljande) drivdon till varje spot?
 
M miali skrev:
Vad gör jag för fel?
Skulle installera dimmer till spottarna på övervåningen som tidigare varit återfjädrande strömbrytare.
Jag har dessa spottar (3st) Se bild:

Sedan införskaffade jag dessa: [länk]

En spott fungerar fint men så fort det blir flera så går de inte upp till samma nivå som en ensam spot.

Tacksam för ideer!
Hur har du kopplat spottarna, i serie eller parallellt?
 
Spottarna ska kopplas i serie men det är fel drivdon eller fel spott.
Använd inte det drivdonet till en ensam spot, den kan ta skada.

Protte
 
Jag hade tidigare detta drivdon: Det har vad jag förstår tyvärr inte någon möjlighet till fasdimmer utan fungerar med Switch-DIM.
Alla spottarna är kopplade i Serie.
Kan någon länka till ett drivdon som klarar av Fasdimring samt fungerar tillsammans med dessa spottar.
Detta är krångligt då inte alla hemsidor skriver ut om det är konstantström eller konstantspänning och inte heller om de klarar av fasdimring.
 
  • Hand som håller ett LED-drivdon med tekniska specifikationer och inställningsdiagram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har redan dimmer DM30 är kombinerat LED-driftdon och LEDdimmer.
 
Din a-collection har ju ingång för vridpotentiometer, 0-10 V.
Funkar mycket bättre än en fasvinkeldimmer före.
Tyvärr är vridpotten lite dyr men troligen billigare än en dimmer + nytt drivdon.

Protte
 
Är anledning till bytet av driver behovet av en vriddimmer och inte en återfjädrande knapp?
 
Anledningen till bytet är att vi håller på att installera ett hemautomationssystem som inte har 0-10V dimrar.
 
  • Gilla
David___
  • Laddar…
Vad är det för system du installerar?
Det finns 0-10 V-dimrar för ex. Z-Wave.
 
ABB Free@home
 
M miali skrev:
Anledningen till bytet är att vi håller på att installera ett hemautomationssystem som inte har 0-10V dimrar.
Det var ett dåligt hemautomationssystem för 0-10V är en bra lösning, liksom inga större problem med kompabilitet med olika LED.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.