Vi testade olika sorter på kommunen när jag började där, vi har många refuger/hörner med smågatsten och vissa med natursten.
Det är inte lätt att hålla på med den, eftersom man måste vinkla den olika hela tiden och man kan inte trycka så hårt neråt, det lades ner efter ett några år,
Tar det med hetvatten idag, men även ogräsborste monterad på traktor.
 
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Vi testade olika sorter på kommunen när jag började där, vi har många refuger/hörner med smågatsten och vissa med natursten.
Det är inte lätt att hålla på med den, eftersom man måste vinkla den olika hela tiden och man kan inte trycka så hårt neråt, det lades ner efter ett några år,
Tar det med hetvatten idag, men även ogräsborste monterad på traktor.
Ja det är det jag tänkte ha den till, rensa mellan oregelbundna naturstenar i gångar på landet. Har sett två varianter en med långa borst och med kraftigare borst vinklade nedåt. Kör idag med trimmer huvudet men det sliter rätt illa både på tråden och trimmerhuvudet (slår i en del stenar)
 
Testa med en billig först, är tungt att hålla på många timmer med en sån borste.
 
Skall försöka med det, samtidigt vill jag inte beställa grisen i säcken. Jobbar inte professionellt så de blir inga långa timmar i sadeln. Att rensa med tråden är jobbigt de med och kräver att man vrider maskinen i en onaturlig vinkel ( man får inte stöd av selen)
 
Skålla ogräset med kokande vatten så dör det, eller en gasolbrännare lite snabbt över bladen
 
J jonaserik skrev:
Skålla ogräset med kokande vatten så dör det, eller en gasolbrännare lite snabbt över bladen
Visst på mindre ytor men detta rör sig om kanske 75 kvm så hetvatten går bort, gasolbrännare har jag testat men går helst inte runt med den på sommaren (så mycket eldfängt runt omkring även om de ej är eldnings förbud)
 
T topmount skrev:
Visst på mindre ytor men detta rör sig om kanske 75 kvm så hetvatten går bort, gasolbrännare har jag testat men går helst inte runt med den på sommaren (så mycket eldfängt runt omkring även om de ej är eldnings förbud)
Finns enkla till bra pris på Jula som bara har en liten låga och att det tänder på sidan om är ingen fara, använder en själv tillsammans med en P11, det ska bara svedja lite lätt på bladverket, så vissnar dom bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.