T tompaah7503 skrev:
Hade varit fräckt att få dit en stump räls och någon av de gamla loken med någon vagn. Höjer miljön rejält!
Det är säkert ingen omöjlighet! Inte på själva järnvägen dock, den är cykelbana sedan många år.
 
Martin_B
Anna_H Anna_H skrev:
Det är säkert ingen omöjlighet! Inte på själva järnvägen dock, den är cykelbana sedan många år.
Det är vanligare tvärt om, dvs. transportera motorfordon på järnväg, men denna variant finns också:
steam-locomotive-train-being-transported-by-road-on-a-low-loader-leicestershire-AW5X09.jpg

steam-locomotive-being-transported-by-road-on-the-back-of-a-lorry-A50W22.jpg

c9783e064c692e969c328a9734ff7aea.jpg
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
harry73
Det skulle faktiskt vara kul att transportera loket på cykelvägen (i en cykelkärra?)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
harry73
Hittade en bättre bild av den sista loken.
Den passar bättre på spåret.
Två diesellok, märkta 37012 och 37077, vid Wandsworth Road Station den 19 juni 1995.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Åter till ämnet:

Som vanligt är jag på span efter lite olika hus på den sörmländska landsbygden. Detta hus har legat ute till försäljning en stund nu, dock med stort pluspoäng att man får 80,000kvm mark och egen crossbana, stall och maskinhall!

https://www.svenskfast.se/gard/sodermanland/eskilstuna/eskilstuna/bondeka/bjorsater-kalltorp/194092

Crossbanan är ju helylle att äga själv! (Stallet kan ju kvitta för min egen del)

Luftvy över snötäckt sörmländsk landsbygd med crossbana, byggnader och skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Maskinhallen är av ansenlig storlek, men varför är den inte slutförd i bakkant? :thinking:

Oinredd maskinhall med diverse fordonsdelar, däckstackar och ATV; ofärdig vägg i bakkant synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


MEN det som var roligaste enligt min mening är att på ovanvåningen i boningshuset så har det med största sannolikhet varit ett stort rum som blivit till två med hjälp av en skiljevägg. Men hur gör man då med den stora radiatorn under fönstret? Svaret är:

Interiör av ett hem med öppen dörr som leder till ett rum med stora radiatorer under fönstren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inredning av ett rum med skiljevägg framför en stor radiator under fönster, trägolv och röd matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
 
  • Gilla
Dalbotant och 7 till
  • Laddar…
Väldigt speciellt. Jag gillar färgmatchningen med det gula på dörrar och fönster till teglet.
 
  • Gula dubbeldörrar och fönster på en tegelbyggnad med skylten "NORRA WRAM" overhead.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Detta tycker jag var charmigt. Det känns oerhört billigt! Trodde det skulle vara ett renoveringsobjekt, men besiktningsprotokollet såg riktigt bra ut. Kan iofs inte området, men känns inte som att det ligger så jäkla off?
https://www.booli.se/bostad/2453788
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
K
D Danne12345 skrev:
Detta tycker jag var charmigt. Det känns oerhört billigt! Trodde det skulle vara ett renoveringsobjekt, men besiktningsprotokollet såg riktigt bra ut. Kan iofs inte området, men känns inte som att det ligger så jäkla off?
[länk]
Halvvägs mellan kristianstad och vinslöv. Tydligen är det sanslösa prisskillnader mellan dessa orter.

Renoveringarna är tyvärr helt åt väggarna om man gillar gamla hus.

Sen ligger det helt fel i förhållande till solen
 
P
Ungefär vad man begär för en 25 kvm gammal sommarstuga här i Huddinge.
 
Martin_B
K Kallebo skrev:
Sen ligger det helt fel i förhållande till solen
Vad bör ägaren göra åt detta?

  1. Möblera om solsystemet.
  2. Vända jordklotet upp och ner.
  3. Vända huset "rätt".
  4. Flytta.

Jag rekommenderar 1:an... ...för det vore ju synd att röra ett så fint gammalt hus genom att vända det.
2:an skulle jag inte rekommendera, för då riskerar ju hela huset att falla "rätt ner i rymden", tillsammans med alla människor. Vore också synd om man inte kunde hälla upp exempelvis vin i ett glas utan att det bara rann rätt ur för att glaset är upp-och-ner.

Och 4:an är ju lite väl drastisk, tycker jag. Så långt är ingen normalt funtad människa villig att gå.
 
K
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
K Kallebo skrev:
Eftersom det tydligen var svårt att vända huset rätt verkar ju ägaren bestämt sig för alternativ 4 - > huset är ju till salu.

Denna norrman har ju löst trean annars :
[länk]
Haha, det där var ju rätt häftigt!
 
HOBBY ARCHITECT
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.