kardborren skrev:
Snyggt! Är det något färdigt reläbord du hittat? Funderar om man kan få ihop något liknande med Telldus.
Reläkortet: http://www.ebay.de/itm/262388126007
Styrs med: http://www.wemos.cc/Products/d1_mini.html

Allt fungerar över wifi. Vet inte riktigt hur du ska få in telldus, men en enkel lösning vore att köra en nexa kontakt som styr ett relä med 240V spole. och 2 dubbelvägskontakter.
 
kardborren skrev:
Tack! Hittade denna: [länk]
Verkar kunna styras direkt från Telldus, frågan är om den kommer fungera växlande?
Ja, jag antar du får köra toggle funktionen så du inte vet direkt vilken sida du valt, men det kanske är okej. huvudsaken är väl att få dem att byta. :)
 
Det roliga varade inte länge. Ett rejält åskväder drog över oss, slog ner i ett träd hos grannen (3 meter från min slinga) och slaktade både min relästyrning samt dockningsstationen. Roboten verkar normal men hittar ingen slinga. Blir att ta den till service på måndag och identifiera felet.

Dockningsstationen lyser, men alltid grönt. Ingen skillnad om man kopplar ur slingan. Roboten för sin del säger att ingen slingsignal hittas, vilket verkar rimligt. Inget bränt eller synligt skadat, så antar att kontrollern i dockningsstationen tagit stryk.

Som tur är inga större skador.
 
Jan Nylund skrev:
Det roliga varade inte länge. Ett rejält åskväder drog över oss, slog ner i ett träd hos grannen (3 meter från min slinga) och slaktade både min relästyrning samt dockningsstationen. Roboten verkar normal men hittar ingen slinga. Blir att ta den till service på måndag och identifiera felet.
Vilken otur! Hoppas det inte blir alltför dyrt och att du kan få tag i ett nytt relä innan säsongen är slut.
 
  • Gilla
Mikael1974
  • Laddar…
Då var gardenan uppdaterad med kamera ;)
Uppdaterad gard med kamera, visar lågt perspektiv av trästaket och gräs med suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael1974 och 1 till
  • Laddar…
kardborren skrev:
Tack! Hittade denna: [länk]
Verkar kunna styras direkt från Telldus, frågan är om den kommer fungera växlande?
Fungerar kortet med Telldus ?
 
kardborren skrev:
Vilken otur! Hoppas det inte blir alltför dyrt och att du kan få tag i ett nytt relä innan säsongen är slut.
Roboten nu inne på verkstad. Eftersom vi endast har en service här, och massor av robotar dog i åskvädret så är uppskattad tid att fixa den över en vecka framåt. Troligtvis endast basstationens styrkort som dött. Passade på be dem uppgradera programvara när den ändå är inne. :cool:
 
Jan Nylund skrev:
Verkar så. Se andra stycket här. [länk]..)

Har någon testat med tellstick ? (Har köpt en massa olika som enl. wiki ska fungera men icke sa nicke :mad: ) Får inte alla 4 portar att fungera med Tellstick net.
 
Redigerat:
Efter att maskinen varit 1.5 vecka på service fick jag tebax den med ny programvara och nytt kort i laddaren. Körde glatt igång den över natten, och nästa morgon var det riktigt dåligt klippt. Startade den manuellt (konstigt nog var den knappt laddad). Blir att returnera den till verkstaden imorgon :(
 
😞 trist
 
Idag servades den igen.. inget fel, efter att de testat ladda batteriet i extern laddare så fungerade den. Kom hem, klippte en halvtimme, sen var det kört. Lät den stå ett par timmar i laddaren men den laddar fortfarande inte. Blir en retur imorgon igen. :(
 
😡 otroligt !
 
Nu finns Robonect H30x 0,8 RC8 för nedladdning ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.