HEJ
Tänker placera den där. Har inte förstärkt trägolvet. Någon som ser några problem i det ???
Tipps ???
MVH
 
Vi har vår tvättstuga på andra våningen i ett gammalt timmerhus och det fungerar utmärkt. Är tvättmaskinen injusterad i våg så får du nog inga problem. Om den däremot står ojämt när den centrifugerar vibrerar bjälklaget och jag kan tänka mig att det märks mera i en modern villa än i vårt timmerhus med golvbjälkar på 8"x8"....

Hade funderingar på att bygga någon form av avvibrerat fundament innan jag visste hur det skulle fungera men ser ingen anledning att göra det nu.

/Ingenjören
 
galento
Ingenjören skrev:
Vi har vår tvättstuga på andra våningen i ett gammalt timmerhus och det fungerar utmärkt. Är tvättmaskinen injusterad i våg så får du nog inga problem. Om den däremot står ojämt när den centrifugerar vibrerar bjälklaget och jag kan tänka mig att det märks mera i en modern villa än i vårt timmerhus med golvbjälkar på 8"x8"....

Hade funderingar på att bygga någon form av avvibrerat fundament innan jag visste hur det skulle fungera men ser ingen anledning att göra det nu.

/Ingenjören
Hej,hjälpte en äldre person att montera tvättmaskinen på andra vån så hon slapp och vara i källaren och tvätta,detta var också ett äldre hus med "stadigt" golv så det var bara att justera in den.Tvättmaskinen var en toppmatad Whirlpool som är enklare att sköta för äldre personer och det fungerar mkt bra.
 
I min förra lägenhet hade jag en tvättmaskin som stod på en hylla ovanför badkaret. Hyllan var monterad med kraftiga svetsade och varmgalvade konsoler. Det fungerade utmärkt. Den flyttade ingenstans vid centrifugering.
 
HEJ
Det var skönt att höra lite lungnande svar. Bjälkarna är 6cm x c:a 15cm, men cc 70cm.
Har salat på så att golvet är i våg. Nya 22mm golvskivor. På 2.8m bredd föll golvet 12cm. Förut ett litet extra kök. Så vatten o avlopp fanns. Huset byggt 1905. Tillverkar nog en tjock 70x70 skiva o har under maskinen. Vibb.dämpare kanske också finns att köpa ?
MVH
 
Såg på Elgiganten (om jag minns rätt) att de hade som gummipuckar som var för att sätta under tvättmaskinens fötter, borde dämpa ev vibbar och ljud!

/FlitigaLisa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.