Vi ska lägga nytt klinkergolv (90 kvm) i vårt hus. Det gamla som har släppt från underlaget ska bilas upp och sen ska det flytspacklas och nytt golv läggas.

MEN... Nu måste ju värmen i golvet vara HELT avstängt fr o m när flytspacklingen görs och sen ca 5 veckor framåt. Det kommer att ställas in 3 st element istället för att hålla huset varmt.

Vet någon hur jag ändrar på fjärrvärmecentralen så att vattnet ändå cirkulerar (så att det inte fryser) men inte har någon värme?

Jag har hittat något i bruksanvisningen som heter "bevakning" (Värmen avstängd men systemet är frysskyddat. Används t ex under sommaren).
Kan jag använda mig av den, trots att det nästan är vinter nu? Är det cirkulation ändå i golvslingorna?

Dumma frågor kanske, men jag kan inte mycket alls om värmeväxlaren, men måste ha löst det på måndag för då kommer byggarna :-D

Tack på förhand!
 
tavelkluddaren skrev:
Jag har hittat något i bruksanvisningen som heter "bevakning" (Värmen avstängd men systemet är frysskyddat. Används t ex under sommaren).
Kan jag använda mig av den, trots att det nästan är vinter nu? Är det cirkulation ändå i golvslingorna?
Ja.
 
Tack snälla!
Då blir det till att ställa om allt på måndag...
Vet du om det tar lång tid innan värmen försvinner i golvet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.