C
Hur många ska du göra? Ska du bara ha den till ett par hemmaprojekt så duger den enklaste av modeller ypperligt, men ska du ha den professionellt kanske du vill ha fler finesser och högre kvalitet.
 
cheetah1 skrev:
Hur många ska du göra? Ska du bara ha den till ett par hemmaprojekt så duger den enklaste av modeller ypperligt, men ska du ha den professionellt kanske du vill ha fler finesser och högre kvalitet.
Ska göra grund till huset och garaget. Ska bara ha den privat.
Men hur pass enkel vågar man köpa?
Har du något exempel?
 
C
Jag köpte en på Jula för 598 kronor (tror den kostar nåt på 700 nu), förutom att den saknar självnivellering och är lite svag i lasern så man kan få problem i solen så har den funkat bra till det lilla vi har använt den.
 
M
RickeP skrev:
Ska göra grund till huset och garaget. Ska bara ha den privat.
Men hur pass enkel vågar man köpa?
Har du något exempel?
Varför inte bara hyra en för de jobb du ska göra... enkelt, billigt och bra...
 
xCxJx skrev:
Nej förlåt. denna var det [länk]

Ok den verkar bra
Hittade den för strax under 6k i england. Så det lutar åt den faktiskt.

Sen kan man visst hyra men samtidigt kan det bli rätt dyrt om man behöver hyra flera dagar.
Och verktyg är alltid kul!
 
Tyresö
Den vanligaste lasern som betongare har är: www.topcon.se . jag har själv en sån laser och jag är helnöjd.
Givaren kan jag även ställa in så att ytan på gjutningen ska luta med valfria cm/m, och mottagaren kan jag fästa på "pinnhållaren" (pinnen på gjutplattan) och den har även en kraftig magnet, så att man kan fästa den på en skopa eller schacktblad om man vill skapa en plan yta.

Den är visserligen rätt dyr, och om jag bara skulle gjuta 2 plattor (villa, garage) så skulle jag hyra en laser.
Det är bara ifall man vet att man ska markplanera tomten etc. inom rimlig tid, som jag skulle köpa en egen laser......Har förresten i hela inlägget menat rotationslaser..fast det fattade ni ju.
 
Det blev en Spectra LL100 kit från Laser-Level.co.uk för 6300:- ,trots att pundet gått upp en del, kostar 9700:- på Mätcenter, får den förhoppningsvis nästa vecka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.