Hej har en fråga vill ha tag i Engelsk Tile/färgade cement plattor.
Dvs plattor som var vanliga i början på seklet (dem med snygga snirkliga friser) i trapphus och hallar.
Dessa plattor är cementbaserade och genomfärgade 2-5 mm (så möjlighet finns för slipning)
Så jag är yte efter riktigt bra sidor på nätet, kontakter eller vad ni helst sitter med för kunskaper.

Mvh
 
Kanske kan de plattor som www.byggfabriken.com har i sitt sortiment vara nåt, dvs s.k.Victorianska golvplattor. Kolla.
 
Jag har hittat också! De är sååå snygga!!!
En av kakel-affärerna i Bromma var det, jag minns nu tyvärr inte vilken, men plattorna kommer från Original Style i England.
 
synpunkter skrev:
Kanske kan de plattor som www.byggfabriken.com har i sitt sortiment vara nåt, dvs s.k.Victorianska golvplattor. Kolla.
En liten besvikelse att det är screentrycka plattor, dom ska ju vara genomfärgade om dom ska kunna slitas rätt - eller hur - har svårt för såna här produkter som är "nästan" rätt... man blir ju liksom lurad att tro att det är äkta vara ...

Nu vågar man väl knappt kika på deras andra produkter - är emaljen kanske också bara ett tryck ?
 
Så här skriver byggfabriken om Victorian floor tiles:
"Klinkern är matt, genomfärgad och oglaserad med skarpa kanter och finns i 8 olika färger och en rad geometriska former för mönsterläggning."

Hur får du det till screentryckt?
 
De som benäms "Screentryckt golvklinker i Encaustic Floor Tiles-tradition. 9-Tile set. " är inte Victorian floor tiles, de heter ju Encaustic Floor Tiles-tradition!
Så titta på rätt plattor.
 
Varför i hela friden säljer de screentryckta plattor då ?!?
Lika mycket kvalitet som byggmax allmogelist :D
- inget för mig i alla fall ....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.