Byggahus.se
Hej,
Undra lite över området där dom röda kranarna sitter. VV kommer in till höger och in mot pumpen och vidare ut på andra sidan pumpen och vidare ut mot golvet.
Längs till vänster kommer returen från golvet (det är två blå men det är för att jag har två värmegolv).
Nu undrar jag om det sitter någon backventil eller liknade vid röda kranarna och den svara dosan til vänster?
Förstår att det skall reglear tempen ut mot golvet... eller? Skall tillägga att min anläggning har både vatten radiotorer och värmegolv. Men hur kommer returen från vänster tillbaka till pannan? Den blå pillen längs ned är returen till pannan.
Tack på förhand.

Cirkulationspump, rörledningar, ventiler och flödesriktning angiven med blåa och röda pilar. Värme- eller vattensystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
A Andkan skrev:
Hej,
Undra lite över området där dom röda kranarna sitter. VV kommer in till höger och in mot pumpen och vidare ut på andra sidan pumpen och vidare ut mot golvet.
Längs till vänster kommer returen från golvet (det är två blå men det är för att jag har två värmegolv).
Nu undrar jag om det sitter någon backventil eller liknade vid röda kranarna och den svara dosan til vänster?
Förstår att det skall reglear tempen ut mot golvet... eller? Skall tillägga att min anläggning har både vatten radiotorer och värmegolv. Men hur kommer returen från vänster tillbaka till pannan? Den blå pillen längs ned är returen till pannan.
Tack på förhand.

[bild]

Har du någon mer bild på allt, lite länge ifrån ?:D
 
A Andkan skrev:
Hej,
Undra lite över området där dom röda kranarna sitter. VV kommer in till höger och in mot pumpen och vidare ut på andra sidan pumpen och vidare ut mot golvet.
Längs till vänster kommer returen från golvet (det är två blå men det är för att jag har två värmegolv).
Nu undrar jag om det sitter någon backventil eller liknade vid röda kranarna och den svara dosan til vänster?
Förstår att det skall reglear tempen ut mot golvet... eller? Skall tillägga att min anläggning har både vatten radiotorer och värmegolv. Men hur kommer returen från vänster tillbaka till pannan? Den blå pillen längs ned är returen till pannan.
Tack på förhand.

[bild]
 
  • Värmesystem med kopparledningar, mätare, reglerventiler och teknisk utrustning i ett pannrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.