Byggahus.se
Upptäckt en spricka i ytskiktet nära brunnen. Känner någon igen sig i det som hänt mig? Hur såg skadorna ut under för er?

Mätverktyg ligger på en beige yta nära en brunnslock med en synlig spricka i närheten av en hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrummet finns i en bostad från 1949. Badrummet är renoverat senast 1995. Jag känner ingen lukt och inte heller har mattan "släppt".

Tanken är att renovera badrummet helt. Egentligen hade jag tänkt senare, men nu tycks det bli förr.

Vad betalade ni läsare per kvm för ert badrum. Mitt badrum är 3 kvm.

Tack på förhand för era trevliga upplysande svar
 
Kolla med din villaförsäkring. Du borde kunna få ersättning via dem för delar av jobbet.
 
  • Gilla
112233Stefan
  • Laddar…
BirgitS
112233Stefan 112233Stefan skrev:
Upptäckt en spricka i ytskiktet nära brunnen. Känner någon igen sig i det som hänt mig? Hur såg skadorna ut under för er?
Blev så i ett tidigare badrum och golvspånskivan under byttes ut under totalrenoveringen. Det var kring 10 år sen och då var det huset lite drygt 20 år.

112233Stefan 112233Stefan skrev:
Vad betalade ni läsare per kvm för ert badrum. Mitt badrum är 3 kvm.
Det är inte per kvm som gäller för väggytan minskar inte alls i samma takt som golvytan. Dessutom är det mer svårjobbat på små ytor så det tar längre tid per t.ex. gipsskiva. Det finns en tråd där just folk har skrivit vad deras badrum har kostat att renovera.

Välkommen till forumet också!
 
  • Gilla
112233Stefan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.