Byggahus.se
Som pensionär och duktig hemmapulare bestämde sig Leif för att inte leja ut arbetet med nedgrävningen av poolen. Han räknar med att de sparat väldigt många tusenlappar på detta.

Du kan läsa artikeln här: Leif anlade nedgrävd pool själv
 
E
Skrivet av: Petter

Snyggt utfört arbete!
 
E
Skrivet av: Still

Snyggt.. Man klarar mycket själv!
 
E
Skrivet av: Björn

En mycket bra beskrivning
 
E
Skrivet av: Marie-Louise

Vilken supergubbe!!!
 
E
Skrivet av: Danne

Vad är det för märke på poolen?
 
E
Skrivet av: Mattias

Man blir helt klart inspirerad! Skulle vara intressant även med uppgifter om uppskattad driftkostnad inkl uppvärmningskostand för en motsvarande pool vår, sommar och höst.
 
E
Skrivet av: Gäst

Vem levererade baljan? Verkar onrkligen vara ett bra pris på den.
 
E
Skrivet av: Jörgen

Mycket snyggt bygge.Sen tycker jag det verkar praktiskt med en trappa i stället för stege.
 
E
Skrivet av: Lena

Det är ju inte alla som klarar av att bygga en sån anläggning och då måste man anlita folk som kan det.Vad skulle det kosta om jag lejde bort grävningen och trädäcket?
 
E
Skrivet av: JOF

Byggde en liknande med med måtten 3,5x8meter i PP (polypropylen).
Dessa är svetsbara och kommer helt färdiga och provtryckta från fabrik.
Hel trappa på ena kortsidan för barnen, helt fyrkantig med skarpa hörn och raka sidor.
Med skjutbart pooltak, stenläggning, granitsarg, pump och filter mm står den nog i ca. 230000 kr, gjorde också allt arbete själv.
OBS! Tänk på att vissa kommuner kräver bygglov för pooltaket! Jag tvingade till mig skriftligt godkännande (Lunds Kommun) på max. höjd 1m innan jag kunde köpa hem taket.
 
E
Skrivet av: Bertil

Kul och bra jobbat. Men varför säger alla Frigolit om cellplast? Frigolit är ett märke/tillverkare av produkten cellplast som inte finns längre. Ungefär som att säga en Trabant om alla bilar.
 
E
Skrivet av: Rickard

Bertil: Det är ett såpass välförankrat ord för cellplast så alla vet vad man menar om man säger frigolit. Lite samma som Thermos.
 
E
Skrivet av: hyggabus

"frigolit" betyder åtminstone för mig den speciella form av styren-cellplast (EPS) medan det finns ett otal andra former av cellplast , där namnet ju egentligen bara beskriver att det är "plast" i "celler". Ingenting om vilket plastmaterial det är fråga om .
 
E
Skrivet av: Jeanette

Med det där resultatet kan man vara mycket nöjd.!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.