Byggahus.se
Sitter på en kåk byggd 1962 där 89kvm av 124 har krypgrund och utöver det så är mina trossbottenskivor av eternit.
Har en IVT air split 290 installerad 2021 och gått från el/oljepanna och således från högtemp till lågtempsystem men med original radiatorer från 62, ett-rörsystem, där av en sjuklig framtemp. Dessa behöver givetvis bytas ut och ligger i planering.

Till problemet… bifogat bild, tycker ni det ser ut som om det runnit vatten på eterniten? Upptäcktes 2022 på fler ställen i samband med att plast lades i krypgrunden på backe och avfuktare installerades. Ska tilläggas att detta enbart gjordes av mig själv som en försiktighetsåtgärd, det fanns ingen problematik i grunden men en rädsla i och med impregnerad syll och en uppmätt fuktighet till 90% vilket förbryllar då det inte fanns några synliga skador/mögel.

Hur som, tror vi det läcker från kopparrören som ligger, vad jag förmodar i isoleringen, till radiatorerna?
 
  • Isoleringsfolie mellan träbjälkar, ovanför sandig yta, troligen i byggstruktur eller tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.