Byggahus.se
Hej, tog bort brädan närmst husväggen på min altan jag la förra sommaren idag för att inspektera lite…

Solen har legat på bra idag och altanen har blivit varm på ovansidan, men undertill är den sval och husgrunden är lätt fuktig, absolut inte dyngblöt men lätt fuktig.

Kan omöjligt va ensam om detta problem? Hur stort problem är det egentligen? Gjuten platta utan källare.


Själva golvet la jag med 3mm mellanrum och trallen var rätt torr då, den har tyvärr under vintern blivit rätt tät och jag hoppas nu det ska bli mellanrum igen..

Brädan närmat husväggen är 1cm ifrån väggpanelen men är ett droppbläck som överlappar.. ska jag skära sista brädan i bordsågen så den hamnar längre från ytterväggen så luft kan strömma ut?


Ideer mottages gärna.
 
  • Altanbräda nära husvägg med litet mellanrum och synlig fuktighet på underliggande yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altanbräda borttagen nära husvägg, visar mellanrum och delvis fuktig husgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en trätrall nära en husvägg med synligt mellanrum och fuktiga stenar under trallen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske hjälper lite med mer luftning men när marken är fuktig kommer du få leva med det. Du skulle lagt marksten ist :(
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske hjälper lite med mer luftning men när marken är fuktig kommer du få leva med det. Du skulle lagt marksten ist :(
Gillar inte sten :/ gillar trä så tyvärr hjälper inte det mig nu..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.