Byggahus.se
Jag bara gissar.
Du kanske kan skruva lite sned underifrån?
Med lång träskruv?
Men först spänna med hydraul pressen.

Går det?
 
  • fonster.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har skummat mina fönster utan några större problem. Men får ta i beakning att det sväller en hel del. Alla mina fönster går att stänga än. Gjorde 6 st.
 
ja, detta hade ju också gått kanon om jag hade satt en skruv i mitten på de stora fönsterna. det har vi ju kommit fram till att det är problemet.
 
Denna här gummipluggen med mutter på verkar ju bra. Men vart hittar man en sådan eller någon som kanske vet vad en sådan heter så man kan söka på den?

kamilenski: ja, men då får jag plocka bort elementen i så fall :(
 
Redigerat:
....överflödigt skum måste bort.....:rolleyes:
 
så, då var det fixat.
på ena fönstret kom jag till med en bågfil och filade bort lite skum men var ändå tvungen att skruva ner fönstret för den blev kvar i samma läge ändå.
Ett av de andra borrade jag ner 30 cm, sprutade ner ankarmassa som jag sedan satte en lika lång skruv i när med fönstret i spänn av en domkraft.
Det tredje räckte med att borra ner och sätta en längre fasadplugg
Tack för all hjälp iaf
 
MathiasS: Jo men sålänge skruven inte släpper så går det ju :)
gör den det så får jag montera bort fönsterblecken och skrapa bort men det är ett jäkla jobb på andra våningen i ett hyreshus mitt i centrum :(
 
Jobbigt läge - vi håller tummarna för att din fix fungerar!
 
Jag gan leta rätt på en gummiplugg och ta ett kort på den:)
 
Här är en länk till pluggar som jag använde. Jag använde en nylondistans mellan pluggen och skruvskallen så att jag kunde använda en lång skruv. Pluggen var bara 40 mm lång medans skruven var ca 12 cm. Distansen gjorde att pluggen expanderade 8 cm ner i hålet och på så vis klarade jag dragkraften utan att hålet eller pluggen åkte ur.

http://www.rawlplug.co.uk/Sweden/index.php?option=com_content&task=view&id=83&Itemid=34
 
Hittade en till länk med priser. Bara att byta ut skruven till en längre....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.