Byggahus.se
Finns det nån som kan hjälpa mig koppla upp min bänkdiskmaskin till vattenkranen? Jag hittar inte gängan som ska passa till vattenkranen?
Jag vet att jag ska köpa en gänga 20/15 men när den sitter på så sprutar det ut ur vattenkranen..
tacksam för råd
Mvh T
 
  • En hand håller en öppen genomskinlig vattenflaskans lock med en guldaktig kapsel och vit krage framför en diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktionsbild för installation av något, med tekniska mått, röranslutningar och varningssymboler för vattentemperatur och installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ser det ut på blandaren där du försöker koppla in diskmaskinen?
 
Denna satt i kranen men min man tog av den för den. Men annars satt den i kranen innan.
 
  • Metallföremål på vit yta, troligen rördel, texturerad yta, flexibla vita rör i bakgrunden, otydlig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Z ZipLock skrev:
Hur ser det ut på blandaren där du försöker koppla in diskmaskinen?
 
  • En diskbänk med diskmedel, kran, slask och disk. Det är ljusinsläpp från höger. Rosa diskborste syns otydligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JanneJanne123
Ser ju ut som att ni har en blandare med diskmaskinsavstämning och jag gissar då att det går att koppla in en diskmaskin ”på riktigt”. Har ni utforskat den möjligheten?
 
Håller du på att koppla in slangen till diskmaskinen på pipen på blandaren? Det är så vitt jag förstått inte längre tillåtet.
 
  • Gilla
fisgris8
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ser ju ut som att ni har en blandare med diskmaskinsavstämning och jag gissar då att det går att koppla in en diskmaskin ”på riktigt”. Har ni utforskat den möjligheten?
Hej Janne ja det har vi men jag har kopplat in en diskmaskin i köket på ”lagligt” sätt. Tror du att jag kan koppla in vatten till diskmaskinen därifrån, och släppa slangen över diskhoarna som kommer från diskmaskinen så vattnet rinner ut där istället? ? Jag har noll koll..
 
Z ZipLock skrev:
Håller du på att koppla in slangen till diskmaskinen på pipen på blandaren? Det är så vitt jag förstått inte längre tillåtet.
Jaha, det visste jag inte, jag hade så förut. Men det kanske är en ny regel som har kommit nu? Eller det kanske alltid varit så?
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ser ju ut som att ni har en blandare med diskmaskinsavstämning och jag gissar då att det går att koppla in en diskmaskin ”på riktigt”. Har ni utforskat den möjligheten?
 
  • Espressobryggare i rostfritt stål på diskbänk med vattendroppar; modern, använd, köksmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Titta hur det ser ut i skåpet, men det finns stor chans att det finns ett pluggat rör från blandare som ni kan skruva loss och ansluta diskmaskinen till. Avloppet kan ni leda ner i hon, eller koppla den på avloppet i skåpet också. Ta lite bilder i skåpet så kan vi se.
 
JanneJanne123
Nu skrev vi samtidigt, men den där svarta saken ser ut som en vinnare. Går den att få loss?
 
  • Gilla
Atomyran
  • Laddar…
JanneJanne123
Inte exakt er modell på blandare, men samma koncept:


Själva anslutningen är ju redan på plats hos er.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Titta hur det ser ut i skåpet, men det finns stor chans att det finns ett pluggat rör från blandare som ni kan skruva loss och ansluta diskmaskinen till. Avloppet kan ni leda ner i hon, eller koppla den på avloppet i skåpet också. Ta lite bilder i skåpet så kan vi se.
 
  • Rörledningar under diskbänk, flexibla slangar, hushållsprodukter, lite rörigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Titta hur det ser ut i skåpet, men det finns stor chans att det finns ett pluggat rör från blandare som ni kan skruva loss och ansluta diskmaskinen
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nu skrev vi samtidigt, men den där svarta saken ser ut som en vinnare. Går den att få loss?Den svarta locket går att skruva loss.
till. Avloppet kan ni leda ner i hon, eller koppla den på avloppet i skåpet också. Ta lite bilder i skåpet så kan vi se.
 
  • Rörledningar under diskbänk inklusive vattenledningar, avlopp och eluttag.aborrat rörarbete och lagringsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JanneJanne123
Har ni en tvättmaskin i köket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.