Byggahus.se
OskarL83
OskarL83: [citat] Hej! Fick du ordning på det? Var det problem med pressostaten? Har fått samma fel på min maskin...
8 svar · 3,4k läst
·
F
fredand44: PS nyare maskiner tror jag inte har kol alls längre. Men nu killgissar jag igen.
2 svar · 69 läst
·
Montören
Montören: Hej igen Efter avfrostning funkade frysen igen, men nu knappt 2 månader senare har jag samma problem igen. Kan det vara så att avfrostningselementet som spökar? Är det svårt att byta?
7 svar · 402 läst
·
O
olof63: hej forumet, denna har gått fint i många år men senaste tiden har den börjat susa rejält vid påfyllning av vatten till ismaskinen, och nu är drt stopp. någon som har förslag på vvad jag kan göraför att få igång den igen typ rengörig mm ?
7 svar · 1,5k läst
·
D
Dilato: [citat] Du behöver fluss
7 svar · 171 läst
F
flosket: en kyligare natt lät jag köket kylas ner med öppet fönster. Temperaturen i köket gick ner under tjugo och nu orkade frysen gå ner till -18. Jag satte temp till -24. Finns nåt att göra? Sensor fel, kompressorfel?
697 svar · 230,9k läst
·
C
ConnyN: Hej! Detta är den senaste skitgrejen i raden av skit i livet. Mer om det senare. Uppskattar verkligen om det finns råd och tips. Cylinda dm3343rfd tömde inte ur vattnet igår. Det fanns inget i silen och inget i botten av "avloppet" när jag tömt ur vattnet. Då måste väl något vara fast längre in, eller i avloppsslangen? Jag lossar på skruvarna i botten för att komma åt grejerna men
0 svar · 76 läst
MultiMan
MultiMan: Personen som var kunnigast om sådant här finns inte kvar längre, vilket du ser av inläggen ovan. Du får hoppas någon annan här jobbar med grejerna och kan typfelen och felkoder. Jag har inte tid att googla efter modellnumret och felkoderna. Ibland hittar man bra information, ibland inte. Det ska också finnas en Facebookgrupp som kan hjälpa till med vitvaror har jag hört, men inte provat.
9 svar · 586 läst
·
R
Roobiiiiin: Har ett Gorenje kylskåp som larmar för ”sr”. Startar man om kylen kommer larmet efter 15 minuter ungefär. Men känns som kylen ändå blir lite kall. Någon som vet vad det kan vara?
0 svar · 61 läst
D
Dilato: Nedre vänstra hörnet, gröngul.
1 svar · 115 läst
·
K
kia2: Jag har en Electrolux Induktionsspis. Den är ca 5-6 år gammal. Den största plattan är delvis defekt. Sätter jag den på max (9) direkt så kommer ett tickande ljud och den blir inte varm överhuvudtaget. Men sätter jag den istället på en annan temperatur (tex 5) så fungerar det direkt, och då kan jag efter några minuter sätta den på max och då fungerar även detta utan problem. Jag
0 svar · 78 läst
H
Hempa69: Kanske finns det någon diskmaskinsreparatör som har en sådan liggande? Tips?
3 svar · 147 läst
·
tensiden
tensiden: Sådär kunde vi få det ibland i vår gamla maskin innan jag gav upp på den helt och hivade ut den. Gissade då på trasigt lager eller liknande har jag för mig. Däremot slängde vi aldrig kläder för att de blev fläckiga. De gick att tvätta rent.
9 svar · 436 läst
·
B
bettyboop1: Har fått felkod på min diskmaskin Whirlpool ADPS 5541. Är det någon ide att försöka laga den? Har köpt den begagnad men den är superfin o fräsch. Det står F8 och E1 som blinkar. Någon som kan tipsa mej om hur jag kan göra?
0 svar · 79 läst
F
Frasse07: [citat] Gick in på Bosch hemsida med typen enligt bifogade etikett i tråden. Kollade reservdelar och markerade i sprängskiss, längst ner i frysen. Fick svar startrelä och kollade då på sidan om detta var kompatibelt med min frys, vilket det var. På bilden av komponenten ser det ut som ett klassiskt mekaniskt relä med en bunt flatstiftskontakter. Säkrare än så kan jag nog inte bli.
6 svar · 238 läst
·
D
Daniel 109: Nej, man skär upp den och förväntas köpa en ny lucka som reservdel. Se länken i föregående inlägg.
7 svar · 37,2k läst
·
pcrols
pcrols: Ser inga skruvar?
0 svar · 154 läst
·
Z
Zippi: Jag undrar vad det är som låter från min tvättmaskin, inte alla tvättar bara ibland. Raspande ljud förutom ljud från tvätt. Bosch tvättmaskin.
0 svar · 241 läst
·
T
Tim Rudöfors: Någon här inne som sitter på någon info om denna hittar inget på nätet Sitter i vårat skafferi. Fungerar fortfarande och kyler ner.
0 svar · 144 läst
·
X
xxargs: Man kan rengöra kollektorn och även svarva av denna om man har möjlighet då bruna oxidytan byggs upp igen med tiden av syret och fukten i luften och i samband med inslitningen mot de nya kolen. om möjligt så kanske man inte skall elda på maximalt med ström (som borrmaskiner som drar tungt med hög moment) innan kolen är inslitna då i början så är kontaktytan mot kolet rätt liten
13 svar · 404 läst
·
L
Lordjozten: Hade samma problem som er alla. Fick loss pumpen, tyvärr verkar inte mycket finnas där, men att återmontera och slå i ett glas med vatten så fungerade det klockrent! Tusen tack allihopa för att ni skrivit utförligt hur man gör 🫡✌️
213 svar · 130,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: Ja, det där låter ju mer som instruktionen för hur man kopplar in olika antal faser.
8 svar · 299 läst
D
DFYD123: Den har inget ordentligt handtag så du kommer inte kunna öppna dörrarna.
26 svar · 5,9k läst
·
rjon1992
rjon1992: [citat] Jag är inne på att skaffa den här smeg ugnen. Är ni nöjda med den? Hur är den avsäkrad? Såg på deras sida att man kan koppla den lite olika
17 svar · 5,3k läst
A
anis16: Högersidan borttagen men är det front eller bakstycket som man behöver riva för att få på remmen? Vet att det kan vara lite olika.
0 svar · 62 läst
S
Siim00m: [citat] Ja jävligt frustrerande. Hade sett mycket bättre om jag fått bort sidan. Men den ser ut att vara fastnitad på något sätt, bara skruv till toppen och bakstycket. Så jag tänkte jag släpper det. Dom sa ons eller tor, men enligt deras hemsida tidigast den 3/6...🤔 Ska åka och prata med dom imorgon igen. I värsta fall får dom ta hem en tekniker som lagar maskinen och sen ska jag
14 svar · 430 läst
·
D
DFYD123: E+ lät udda men ja skalan har gjorts om.
1 svar · 119 läst
Mr.KG
Mr.KG: Tjenare Lång historia kort. Det small till - felsökte - fick goddag yxskaft tips av Electrolux och prisidé på 2500+ på reservdel - identifierade felet själv - stora problem. Felet var lagret vänster sida framifrån sett på modellen TT1261 med modellnummer 91310561405 Delen i fråga det rör sig om finner man här:
0 svar · 152 läst
·
N
nicke_ask: Hej Har en bekant som har en frys Electrolux EUF2748AOW. Frysen har problem med att den isar trots att den är frostfri och inte ska behöva avfrostas. Har för mig den larmar för något också. Fick bara bilder av henne så lite osäker Någon som känner igen problem och vad det beror på. Displayen blinkar som jag förstår mellan de bilderna jag fick. Sista bilden är bild på isen i frysen
0 svar · 164 läst
·
G
Goodfidelity: [citat] Inte något större problem att lägga på ny isolering på kablarna. Man kan fint klippa, lägga inn krympslang, löda och sedan krympa slangen. Kan vara fiffigt att försöka göra det på olika ställen och sedan isolera extra / skydda dem från böjande rörelse osv. med vanlig eltejp eller sån tejp de använder på kablar i bilar. Felet kan bero på skav/böjningar eller vibrationer
3 svar · 294 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.