Z
Zed
902
Poäng
191
Medlem i
44
Startade trådar
15 jul 2007
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
ZZed svarade i tråden Hur drabbas du av Ellevios nya priser?.Klart dyrare initialt. Hade 25A men med låg förbrukning. Har nu klassat ner till 16A inför nya prismodellen och får därmed istället en...
-
ZZed svarade i tråden Kan jag säkra ner till 16A?.Nu när man förstår lite mer hur det hela funkar, så kan jag tycka att den där tabellen blir missvisande. Det räcker med att du drar på...
-
ZZed svarade i tråden Kan jag säkra ner till 16A?.Den gjorde det första månaderna, innan en servicetekniker uppdaterade mjukvaran i maskinen. Därefter jobbar den bara med kompressor...
-
ZZed svarade i tråden Flagnande plåt. Åtgärd?.Tack! Ganska nyinflyttade och jag ser att förra ägaren har bättrat på här och var. Verkar vara original som släpper. Stålborste eller...
-
ZClaes Sörmlands inlägg i tråden Flagnande plåt. Åtgärd? markerades som bästa svar.EDIT: Jag såg fel, det är ju originalfärgen som flagnar av. Skrapa bort resterna av färgen. Tvätta den förzinkade ytan med Yes och en...
-
ZMycket av plåten på huset ser ut enligt bild. Färgflagor utspridda runt om på tomten. Vad är den korrekta proceduren för ett hyfsat...
-
ZZed svarade i tråden Kan jag säkra ner till 16A?.Uppgifterna är helt korrekta. Är noggrann med uppföljning och vi fick huset energiklassat till klass B i fjol tack vare den väsentligt...
-
ZJa, definitivt ja. Som jag skrev kan man ligga kontinuerligt med en överlast på uppemot 50 % utan att säkringen löser. Men den blir...
-
ZZed svarade i tråden Kan jag säkra ner till 16A?.Det borde man kunna. Det är en IVT geo som är nästan ny. Får sätta mig in i det.
-
ZZed svarade i tråden Kan jag säkra ner till 16A?.Det vart en massa blandade svar, allt från självklart till sannolikt inte. Har gått igenom proppskåpet och lasterna verkar vara...
-
ZTänk på att effektavgiften inte är stoppad, den är bara uppskjuten till efter valet vilket gör den till ett klassiskt så kallat NAP -...
-
ZZed svarade i tråden Kan jag säkra ner till 16A?.På det sättet var det bra. Mindre bra att man inte kände att man kunde basta när man ville...
-
ZZed svarade i tråden Kan jag säkra ner till 16A?.Jo, det finns också, men man vill ju inte betala mer än nödvändigt till dom där blodsugarna /mvh Snåljåpen
-
ZOm du är osäker, finns inte alternativet 20A? Förbrukar knappt 13MWh/år men har lite snickerimaskiner som momentant förbrukar.
-
ZInga problem
-
ZJa.
-
ZDet borde vara god marginal. Förbrukar själv 18MWh /år och har effekttoppar på 10 kW ibland. Kör det med 16A säkringar (kräver bra...
-
ZEllevio går över till säkringsabonnemang igen vilket gör min elnätskostnad ca 3500 kr dyrare per år ty 25A säkring Jag har bergvärme...
-
ZPjosk75s inlägg i tråden Altan med låg bygghöjd markerades som bästa svar.Om du vill ha regeln stående så är pallningsbrickor ett alternativ. Du använder olika brickor för att få rätt höjd på varje plats där...
-
ZZed svarade i tråden Altan med låg bygghöjd.Bra tips! Man kommer närmare marken då jämfört med justerbara fötter. Funderar dock på om brickorna, som bara ligger löst under...
-
ZOm du vill ha regeln stående så är pallningsbrickor ett alternativ. Du använder olika brickor för att få rätt höjd på varje plats där...
-
ZZed svarade i tråden Altan med låg bygghöjd.Hej, menar du att man ska montera regeln på bredsida liggande? Där tror jag nog att du tänker fel. Men tack för förslaget 👍🏻
-
ZHej! Ännu ett altanbygge stundar. I dagsläget är altanen stenbelagd med betongplattor (från 80-talet=ej helt rak) och höjd upp till...
-
ZZed svarade i tråden Avväxling i befintlig öppning, behöver råd..Tack för svar, om än jobbiga sådana. Är inte bygganmälan till kommunen overkill för att förbättra en befintlig avväxling i en privat...
-
ZMors! Bor i ett hus sedan två år där det har bott ett "amatörproffs" en gång i tiden. En av åtgärderna som jag snart inte längre kan...
Bilder
Visa mer
Zed har laddat upp 65 bilder.
Allmän info
- Från
- Uppland
- Kön
- Man