V
Hej På er alla. Är ny här jag har en fråga angående min el central i mitt HUS. Undrar om jordfelsbrytarna en fyr pol o en två pol båda 40A o 30 mA. Centralen är delad fjärvärme o Frys på två pol jordfelsbrytare resten av huset på fyr pol jordfelsbrytare garaget är kopplat från plint med egen
centra har gjort en ritning utan mättar skåp det Min fråga är jordfelsbrytarna rätt kopplade undrar
 
  • El central.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det ser rikigt ut.
 
I princip rätt, men du har ritat en trepolig JFB när du förmodligen menar en tvåpolig? Dvs det ska vara bara en fasledare till den högra JFBn.
 
Volvo v70 skrev:
Hej På er alla. Är ny här jag har en fråga angående min el central i mitt HUS. Undrar om jordfelsbrytarna en fyr pol o en två pol båda 40A o 30 mA. Centralen är delad fjärvärme o Frys på två pol jordfelsbrytare resten av huset på fyr pol jordfelsbrytare garaget är kopplat från plint med egen
centra har gjort en ritning utan mättar skåp det Min fråga är jordfelsbrytarna rätt kopplade undrar
Den högra jfb ser lite konstig ut... En tvåpolig jfb har endast fyra anslutningar och skall enbart ha kontakt med en fas samt nollan (PEN). Efter jfb får ej nollan ( N) och skyddsjorden (PE) ha någon kontakt med varandra. Det skall även finnas två nollplintar, en till vardera jfb.
 
Redigerat:
V
Tack skall ni ha för alla snabba svar. Var o tittade i centralen du har rätt Bo.Siltberg skall var en två pol JFB .Tackar även Fotografen
för er kunnig hett . Har inte skälv kopplat köpte huset för några år sen man blir orolig när man läser allt som inte är rättigt utfört .
Det var därför jag ställda frågan ....:) Nu känns det bra. Tack Tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.