Bo.Siltberg
72 027
Poäng
23 356
Medlem i
71
Startade trådar
3 jan 2008
Senast aktiv
Sur gubbe.
Intressen: Musik, Elsäkerhet, kvalité, bygg, motion.
Intressen: Musik, Elsäkerhet, kvalité, bygg, motion.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Skydd av lång laddkabel till elbil.Det är riktigt att man inte lägger en anslutningskabel i mark. Men detta är en gummikabel H07xxx där tillverkarna ofta medger fast...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Skydd av lång laddkabel till elbil.Om det nu finns anledning till att laddstationen hamnar så långt bort så är det bra att veta att dessa laddkablar är stryktåliga om du...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Hur kopplar jag hemmabyggd lampa?.Sladdarna som hänger fritt var visst en del av kronan. Det hade inte blivit snyggt annars.
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Kärcher ångmopp startar inte.Finns det en avkalkningspatron i denna modell? Maskinen kanske vill att den byts, eller att ni gör något annat underhåll. Det borde lysa...
-
Bo.Siltberg gillade tommibs inlägg i tråden Skarva kulokablar i förhöjningsram / "utanpåliggande apparatdosa"?.Jo men ofta är plintarna små skruvplintar som inte lämpar sig för inkoppling av mer än en ledare. Så har det varit på alla jag sett från...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Nya spotlights surrar i dimningsläge?.Jag känner inte till några knep, inga enkla knep i alla fall. Surret kommer troligen ifrån oren spänning från Plejd i kombination med...
-
Bo.Siltberg gillade BirgitSs inlägg i tråden Konvertera tidigare sladd för lysrörsarmatur till IKEA LED-list.Fast det kan vara enklare att hantera vägguttagen som kommer från de välkända tillverkarna i stället, en del av dessa noname-produkter...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Konvertera tidigare sladd för lysrörsarmatur till IKEA LED-list.Ikea ser ut att använda apparatkontakterna C7. Det finns inget sådant dom som kan monteras på en sladd vad jag vet, än mindre en...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden El-effekt.Äh, två dygn och ingen har ännu läst mina svammelformler, sorgligt. Hade tänkt bjuda på öl till den förste. Nä, här kommer en bättre...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Felsöka elfel som löser jordfelsbrytare.Ja Nej, den borde lösa. Denna inkoppling är rätt. Fasskenan ger fas till varje PSA medan nollan är trådad för hand. Dock måste man ha...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Nya spotlights surrar i dimningsläge?.Ja, men det räcker inte. Det finns fler faktorer för att de ska fungera ihop som är okända. Man måste prova sig fram. Eller så frågar du...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Felsöka elfel som löser jordfelsbrytare.Dem utgående kabel som är ansluten på ovansidan av den fyrpoliga JFBn.
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Felsöka elfel som löser jordfelsbrytare.Du är välskyddad där med trippla JFBer :) Men en grupp går utanför de två JFBerna i kapslingen. Jag också en 7:e skyddsledare upp i...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Varmgång i trefasuttag..Det är en fas L3 som glappar i detta uttag. Nollan är inte ansluten. Eller så är uttaget felkopplat, för finns det trefasiga LLVPer som...
-
Bo.Siltberg gillade uselesss inlägg i tråden Koppla in tre ljuskällor i kristallkrona till ett uttag.Reklamera jobbet. Lampan är inte ett dugg bättre nu än i originalutförande. Det borde vara dubbelisolerade lamphållare med...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Vad ser ni på?.Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö En film är bra om man läser eftertexterna och lyssnar på musiken av Stefan Nilsson. Även...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden 230 v spis i perilex uttag med nolla.Kraftelektroniken i spisen har kortslutit. Sånt händer. Du får förhoppningsvis en ny spis.
-
Bo.Siltberg gillade etompaus inlägg i tråden Hide-a-lite-spot-spot blinkar, fel sorts transformator?.Spottarna är av konstantströmstyp. Trafon du har köpt är av fel sort (konstantspänning). Du behöver en drivenhet som ger 350 mA. Sedan...
Bilder
Visa mer

Bo.Siltberg har laddat upp 1 322 bilder.
Filmer
Visa merBo.Siltberg har laddat upp 9 filmer.
Allmän info
- Från
- Värmland, Molkom
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Systemkonstruktör