Ni som har låtit hustillverkaren visa huset, vad har ni fått i ersättning?
 
vi fick 27.000 i visningsrabatt men när väl huset var klart så blev det aldrig någon visning:) denna rabatt gällde 1 öppen visning.
 
Vi har frågat både LB-hus och Vårgådahus om rabatter för visning, men dom verkar inte så intresserade av det. Modulenthus sa att dom kunde slänga med ett rostfritt kök ungefär.
 
vi fick 25,000 vardera husbygge boro och lb hus
 
Beror ju helt på förutsättningarna.
Är det t.ex. 2 slutna visningar, eller kanske 1 öppen så får ni nog inte så mycket. Men en del husföretag vill ju ha kanske 10-15 öppna visningar och då kan ni ju kräva betydligt mer.
 
jag fick offra en helg innan inflyttning.
 
Vi får 2500 kr per visning, då är den slutet med endast ett par. Det får fråga oss varje gång om vi vill ha visning.
 
nybyggd skrev:
vi fick 25,000 vardera husbygge boro och lb hus
I vilken omfattning har ni fått visa huset då? Som någon skrivit fick de 2.500kr per visning så jag antar att ni fått offra mer än så för att få ut 10ggr så mycket pengar?
 
30 000 för 2 allmänna och 2 privata visningar var vår rabatt. Ännu har vi inte haft någon visning men det kanske kommer när vi är helt färdiga med kåken.
 
Får man vara med själv på visningarna och säga vad man tycker om husfirma och entreprenörer också med de ersättningarna ;-).
 
Helt klart värt att beakta. Ett bra tips att komplettera med som är ännu bättre är att bygga ett egetritat hus med oinredd övervåning. Företaget inte har något större intresse att visa ett ofärdigt hus för någon. Och eftersom det inte är ett kataloghus kommer ingen att fråga efter det :)
 
Vi skulle ha fått 25.000 för en visning men jag tror inte det blir av. Pengarna skulle betalas av LB-hus "representantens" företag. Men eftersom detta tydligen har gått i konkurs nu så kan man nog känna sig blåst på dom pengarna :rolleyes:
 
Vi får 60000 för två visningar med föranmälan. Men äv olika skäl blir det bara en visning :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.