Påbörjat vår renovering och tillbyggnad. I veckan har grävkillarna bytt ut det gamla avloppet från huset till gatan. När man satte på det nya råkade man dra för mycket i röret från köket som kommer precis där allting går ihop innan det går ut mot gatan. Det blev en 2 cm långt avbrott i avloppsröret från diskhon som gör att stora dela av det vi spolat i diskhon istället har runnit bredvid och ner i bjälklaget under huset (krypgrund). Märkte det nu 2 dagar efter olyckan och jag har rivit ner isolering för att det ska börja torka. Jag är helt säker på att min grävkille och andra kommer sköta det snyggt och fixa till det. Men är det något jag ska ha koll på så att det görs ordenligt? Huset är från 20-talet med krypgrund. runt 15-20 cm isolering i golvet som är utbytt på 70-talet. 1" Golvplank och plastmatta. En bärande bjälke och angränsande innervägg har också blivit fuktig. Hur mycket ska rivas bort? hur lång tid kan man tänkas sig det tar för att torka ut?
Någon som har bra koll och hjälpa mig med lite tankar?
 
Såga runt hålet. Kör in handen och känn. Fukt? Ut med isoleringen. Du kan använda liten kupevärmare för att få plats. Min son värmde ca ett dygn. 6 t sida. Blev snustorrt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.