Har en tak m handdusch fr Gustafsberg
1. Det är jättelågt tryck i duscharna när varmvatten är på Spolar jag bara kallt är det normalt tryck
2 Jag har eget vatten o panna som värmer När varmvattnet börjar ta slut tar strålen i duschen slut
Det brukar ju vara så att vattnet bara blir kallare o kallare o vrider jag mot kallt då så är det full fräs
3. Har läst att det kan finnas smuts i filtren så har skruvat loss blandaren Inga filter partiklar där
4. Har läst det finns snålspolande funktioner som.kan sitta i duscharna Finns inga i takmunstycket o inga i handduschen vare sig början el slutet

Nån som vet vad jag kan göra?
Kan man köpa en dusch med högt tryck? Om jag jag nu måste köpa en ny
Tack för synpunkter
Susanne
 
En gissning är att termostaten i blandaren inte fungerar som den ska, då är ju en ny blandare en lösning.
Jag förstod inte "tak m handdusch" Kan man växla mellan tak och handhållen? och är det samma fenomen i båda?
 
Är det lågt tryck i på varmvattnet i andra kranar i huset?
Har du alltid haft lågt tryck på varmvattnet?
 
P Plutus skrev:
En gissning är att termostaten i blandaren inte fungerar som den ska, då är ju en ny blandare en lösning.
Jag förstod inte "tak m handdusch" Kan man växla mellan tak och handhållen? och är det samma fenomen i båda?
Ja det kan man och det är samma fenomen i båda
 
M mattoys skrev:
Är det lågt tryck i på varmvattnet i andra kranar i huset?
Har du alltid haft lågt tryck på varmvattnet?
Nej inga andra kranar reagerar så och det har alltid varit så sen jag köpte duschen för 3 år sen Men nu börjar jag ledsna på den
 
K Kullatorp skrev:
Har en tak m handdusch fr Gustafsberg
1. Det är jättelågt tryck i duscharna när varmvatten är på Spolar jag bara kallt är det normalt tryck
2 Jag har eget vatten o panna som värmer När varmvattnet börjar ta slut tar strålen i duschen slut
Det brukar ju vara så att vattnet bara blir kallare o kallare o vrider jag mot kallt då så är det full fräs
3. Har läst att det kan finnas smuts i filtren så har skruvat loss blandaren Inga filter partiklar där
4. Har läst det finns snålspolande funktioner som.kan sitta i duscharna Finns inga i takmunstycket o inga i handduschen vare sig början el slutet

Nån som vet vad jag kan göra?
Kan man köpa en dusch med högt tryck? Om jag jag nu måste köpa en ny
Tack för synpunkter
Susanne
Nu har jag djupdykt i detta ämne om det är fler som delar mitt dilemma vilket det är i olika forum
Klass A o B har inbyggd strypning o skållningsskydd så när trycket sjunker går skållningsskyddet in o stryper flödet Jo det är sant jag har pratat med Gbg Sånär mitt varmvatten börjar ta slut så stryps flödet Helknäppt
Klass C duschar har inte det så det får bli en sån
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.