Vi tänkte sätta ett nät utan på aluminiumfönster. Så att inte katten hoppar ut .

min fråga hur sätter man upp ett nät på fönstret ( som går inåt). Vill helst inte borra i det, då vi bor i hyresrätt.
 
  • Ett öppet inåtgående aluminiumfönster i kvällsbelysning utan synligt nät, med utsikt mot ett vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Sture den äldre skrev:
Vi tänkte sätta ett nät utan på aluminiumfönster. Så att inte katten hoppar ut .

min fråga hur sätter man upp ett nät på fönstret ( som går inåt). Vill helst inte borra i det, då vi bor i hyresrätt.
Det borde gå att bygga en ram som man spänner mot kanten på fasadväggen, eller är det en balkongdörr eller liknande åt vänster i bild? Jag antar att du tänker dig en fast installation, om än inte permanent.
 
F frause skrev:
Det borde gå att bygga en ram som man spänner mot kanten på fasadväggen, eller är det en balkongdörr eller liknande åt vänster i bild? Jag antar att du tänker dig en fast installation, om än inte permanent.
Japp fast, men inte permanent. Det är två fönster o sen en balkongdörr. Tänkte bara näta det första fönstret , längst till höger
 
S Sture den äldre skrev:
Japp fast, men inte permanent. Det är två fönster o sen en balkongdörr. Tänkte bara näta det första fönstret , längst till höger
Min tanke var en ram stor som båda fönstren men avdelad på mitten och nät på bara ena delen, men balkongdörren ställer till det. Det går inte att spänna uppåt och nedåt?
 
  • Gilla
Sture den äldre
  • Laddar…
Annars kanske det går med en ram från utsidan och några tunna vinklar som hakar runt kanten och kläms mellan fönstret och gummilisten när fönstret är stängt.
 
  • Gilla
Sture den äldre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.