Just kommit hem från semester. Ser att det droppat lite smått från böjen i gjutjärn enl bild. Vad är mina options? Byta böjen helt eller kan jag relinea även om det är en kortare stump?

Edit: hur bråttom är det?

Ett rör genom en vägg med kablar som går genom flexibla konduiter; sliten och fläckig yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ser mörkt ut. Planera för stambyte. Är det tvättstuga?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ser mörkt ut. Planera för stambyte. Är det tvättstuga?
Japp
Har filmat avloppen för inte länge sen, vet att det är en gjutjärnsstump och allt annat såg bra ut i övrigt invändigt ifrån.
Funkar inte relining av stumpen?
 
P ptk skrev:
Japp
Har filmat avloppen för inte länge sen, vet att det är en gjutjärnsstump och allt annat såg bra ut i övrigt invändigt ifrån.
Funkar inte relining av stumpen?
Jaha, så bra. Ang relining av ditt rör kan jag inte så mycket, bara att det är synd att försöka sminka en gris. Lika bra att byta allt gjutjärn.
 
  • Gilla
ptk
  • Laddar…
P ptk skrev:
Japp
Har filmat avloppen för inte länge sen, vet att det är en gjutjärnsstump och allt annat såg bra ut i övrigt invändigt ifrån.
Funkar inte relining av stumpen?
Vad använde du för firma för att filma?
 
S
Relining är ju bara att göra, men inget som du kan göra själv. Byta rören, kan du göra på egen hand, så det är upp till dig hur mkt tid och kompetens du har.
 
C Ciff skrev:
Vad använde du för firma för att filma?
Det var en random avloppsspolningsfirma.
 
S Sernando skrev:
Relining är ju bara att göra, men inget som du kan göra själv. Byta rören, kan du göra på egen hand, så det är upp till dig hur mkt tid och kompetens du har.
Relinat och klart nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.